הבדלים בין גרסאות בדף "עמוד ראשי"
מ |
|||
שורה 29: | שורה 29: | ||
= רשימת קורסים = | = רשימת קורסים = | ||
− | + | ==תשעא א== | |
− | == | + | ==תשעא ב== |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | [[ארכיון קורסים]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
= מחקר = | = מחקר = |
גרסה מ־00:08, 4 באוקטובר 2010
תוכן עניינים
Don't Panic
למה ויקי?
כיון שמדובר בכלי עריכה רב-שימוש, שכמותו עוד לא ידעה האנושות. אל תאמינו לי. הביטו בויקיפדיא. תוך פחות מעשׂור הצליחה קהילה התנדבותית כמעט לחלוטין ליצור ולהעלות לאויר את האנציקלופדיא הגדולה ביותר בהיסטוריא. זה הכלי שהשתמשו בו. ויקי. שווה לדעת.
מי יכול/ה להשתתף?
בראש וראשונה, כל מי שנרשמ/ה לקורס (לכן/ם אין ברירה).
מעבר לכך, כל מי שרוצה, שיש לה/ו מה לתרום, ושמסוגל/ת לשמור על תרבות דיון נאותה.
כדי להרשם לאתר שלחו לי דוא"ל בכתובת ory.amitay @ gmail.com, או לעוזר המחקר שלי, מר אייל מאיר: eyalmeyer2 @ gmail.com
מה קורה פה?
אתר זה נבנה במסגרת ניסוי שאני עורך בימים אלה באוניברסיטת חיפה במסגרת עבודתי בחוג להיסטוריה כללית. מטרת הניסוי היא לברר עד כמה אפשר להשתמש בטכנולוגיית ויקי, כדי לשלב הוראה ומחקר. זה מה שאנחנו עושׂים/ות פה.
החומר המופיע באתר מלווה את השנה הראשונה שלנו בעבודה בויקי. בסמסטר א עשׂינו שימוש בתכנת ויקי בשני קורסים. הראשון, בו התרכזה רוב ההתרחשות, הוא סמינר (שנה ג) בחוג להיסטוריא (כללית) בנושׂא מונותאיזם. העבודה בקורס זה התנהלה באמצעות ויקי מתחילת הסמסטר. השני עסק ברפובליקא הרומית המוקדמת, בו עשׂינו שימוש בויקי החל מאמצע הסמסטר. בסמסטר ב התחלנו ארבעה קורסי ויקי נוספים: סדנת מחקר לשנה א BA, פרוסמינר (שנה ב), קורס מתודולוגי ל-MA וקורס שנה א בתכנית המצטיינים "אופקים".
כיון שהעבודה נמצאת עדיין בשלב כה התחלתי, יש לראות בדברים הכתובים כאן, וביחוד אלה בסיכומי השעור ובדפי השׂיחה, פרי מחשבה בלבד, שאין לו גושפנקא אקדמית. האחריות לכל עובדה ולכל דבר פרשנות נחה על אומר(ת)ם ועל שואל(ת)ם בלבד.
זכויות יוצרים
באתר זה נעשׂה מאמץ שלא להפר זכויות יוצרים. אם באה הפרה כזאת לתשׂומת לבך, הריני להבטיח שנעשׂתה בתום לב. אנא הודיעיתנו, ונתקן את המעוות מיד.
מאידך, אם ת/ירצה מי לשאול חומר מן הכתובים כאן, ת/יתכבד ות/ישאל, ות/יתן קישור.
רשימת קורסים
תשעא א
תשעא ב
מחקר
כידוע, המעבר לעבודה בויקי הוא בגדר ניסוי. תיזא אחת הנמצאת במבחן היא שאפשר להפוך את ויקי לכלי לארגון חומר מדעי למטרת מחקר. הדוגמא השלמה ביותר בינתיים היא דף המקורות למאמר ששלחתי זה עתה לשיפוט, על מקום הולדתו של דיוניסוס בהיסטוריות של אלכסנדר. בסמסטר ב מרוכז המחקר בסלבוסים של הקורסים השונים. כמו כן נוסד דף מרכז לנושׂא ביקורי אלכסנדר הגדול בירושלם ומגעיו עם יהודי ארץ-ישׂראל, ודפי עבודה למאמרים בדרך על אלכסנדר הגדול בתלמוד בבלי, מסכת תמיד, סיפור פיתויה של פאולינה וגירוש היהודים מרומא בשנת 19, וסיפור אלכסנדר והקשר הגורדי.
סטודנטיות/ים המעוניינות/ים לתרום למחקר מוזמנות/ים בחום לעשׂות כן. תרומות ראויות לפרסום תזכינה בשיפור הציון, ובציון שם התורמת/ת במאמר או בספר לכשיראו אור.
ממי שת/יחליט להענות לאתגר אני מבקש: תרומות והערות אך ורק בדפי השׂיחה. ולא לשכוח לשׂים תחת עריכה. תודה!
רשימות ואינדקסים
לכללי הציטוט של ה-Chicago Manual of Style, ולאתר של אוניברסיטת פרדיו המתמצת, מבהיר ומסביר את אותם הכללים.
האתר שלנו בתקשורת
- כו אייר תש"ע / 5 מאי 2010: כתבה של ענת כהן בגלובס על יישׂומים של קוד פתוח בתחומים שונים, בינם גם ויקי באקדמיה.
- נוסח פחות מקוצץ של אותה כתבה, תחת הכותרת קוד פתוח.
אתרי ויקי שכנים
ד"ר איוור לודלום, המחלקה להוראות שׂפות זרות, חיפה