הבדלים בין גרסאות בדף "עמוד ראשי"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ (ארכיון קורסים כללי)
(מחקר)
שורה 49: שורה 49:
 
= מחקר =  
 
= מחקר =  
  
כידוע, המעבר לעבודה בויקי הוא בגדר ניסוי. תיזא אחת הנמצאת במבחן היא שאפשר להפוך את ויקי לכלי לארגון חומר מדעי למטרת מחקר. הדוגמא השלמה ביותר בינתיים היא דף המקורות למאמר ששלחתי זה עתה לשיפוט, על [[מקום הולדתו של דיוניסוס בהיסטוריות של אלכסנדר]]. בסמסטר ב מרוכז המחקר בסלבוסים של [[ארכיון קורסים|הקורסים השונים]]. כמו כן נוסד דף מרכז לנושׂא '''[[אלכסנדר בירושלם|ביקורי אלכסנדר הגדול בירושלם ומגעיו עם יהודי ארץ-ישׂראל]]''', ודפי עבודה למאמרים בדרך על [[אלכסנדר בבבלי תמיד|אלכסנדר הגדול בתלמוד בבלי, מסכת תמיד]], '''[[הכרונולוגיא של יוספוס, ענתיקות, יח 65-84|סיפור פיתויה של פאולינה וגירוש היהודים מרומא בשנת 19]]''', ו'''[[אלכסנדר בגורדיון|סיפור אלכסנדר והקשר הגורדי]]'''.
+
מטרה מרכזית באתר זה היא לשלב בין פעילות ההוראה לבין המחקר. עד היום, לא היה (אצלי לפחות) כמעט כל מפגש בין מערכי השעור שלמדתי בכתה, העבודות שנכתבו על-ידי הסטודנטיות/ים, והמחקר האקדמי שלי עצמי. אתר זה מרכז את כל הפעילויות הללו, מתוך מטרה ליצור הפריה הדדית בין התחומים השונים.  
  
סטודנטיות/ים המעוניינות/ים לתרום למחקר מוזמנות/ים בחום לעשׂות כן. תרומות ראויות לפרסום תזכינה בשיפור הציון, ובציון שם התורמת/ת במאמר או בספר לכשיראו אור.
+
בדרך כלל מתרכז המחקר שלי בשאלות של מֻתוס והיסטוריא, באלכסנדר הגדול, ובדברי-ימי התנועה לאמונה באל אחד (מונותאיזם). מי שמתעניינ/ת לראות על מה בדיוק אני עובד, מוזמנ/ת להמשיך [[אוֹרי אמיתי דף עבודה אישי|'''לעמוד העבודה האישי שלי''']]. עמוד זה חסום לעריכות, אבל הציבור מוזמן לשאול שאלות ולהעיר הערות ב[[שיחת משתמש:Oamitay|'''דף השׂיחה שלי''']].
  
ממי שת/יחליט להענות לאתגר אני מבקש: תרומות והערות אך ורק בדפי השׂיחה. ולא לשכוח לשׂים '''[http://amitay.haifa.ac.il/index.php?title=%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%AA#.D7.AA.D7.97.D7.AA_.D7.A2.D7.A8.D7.99.D7.9B.D7.94 תחת עריכה]'''. תודה!
+
תרומות משמעותיות למחקר תזכינה לאזכור בפרסום עצמו לכשיגיע. תרומות מצד תלמידות ותלמידים הרשומות/ים בקורסים שלי תתוגמלנה בתחום הציון.
  
 
= רשימות ואינדקסים =  
 
= רשימות ואינדקסים =  

גרסה מ־09:01, 13 באוקטובר 2010

Crystal Clear app clock.png הדף נמצא כרגע בעבודה, נא אל תערכו אותו ואל תעשו בו שינויים אחרים.
ניתן כמובן לקרוא את הכתוב


Don't Panic

למה ויקי?

כיון שמדובר בכלי עריכה רב-שימוש, שכמותו עוד לא ידעה האנושות. אל תאמינו לי. הביטו בויקיפדיא. תוך פחות מעשׂור הצליחה קהילה התנדבותית כמעט לחלוטין ליצור ולהעלות לאויר את האנציקלופדיא הגדולה ביותר בהיסטוריא. זה הכלי שהשתמשו בו. ויקי. שווה לדעת.

מי יכול/ה להשתתף?

  • בראש וראשונה, כל מי שנרשמ/ה לקורס שלי.
  • מעבר לכך, כל מי שרוצה, שיש לה/ו מה לתרום, ושמסוגל/ת לשמור על תרבות דיון נאותה.

כדי להרשם לאתר שלחו לי דוא"ל בכתובת ory.amitay @ gmail.com, או לעוזרי, מר אייל מאיר: eyalmeyer2 @ gmail.com או גב' רוני רשף: ronnyr7 @ gmail.com

מה קורה פה?

אתר זה נבנה במסגרת ניסוי שאני עורך בימים אלה באוניברסיטת חיפה במסגרת עבודתי בחוג להיסטוריה כללית. מטרת הניסוי היא לברר עד כמה אפשר להשתמש בטכנולוגיית ויקי, כדי לשלב הוראה ומחקר. תשובה לשאלה זו אפשר להתחיל לראות בדפי הקורסים של שנת תש"ע.

מה נעשׂה השנה?

קורסים תשעא סמסטר א

בסמסטר א השנה תערכנה הפעילויות הבאות:

קורסים תשעא סמסטר ב

תוכן הקורסים של סמסטר ב יתפרסם בהמשך. שמותיהם:

ארכיון קורסים רב-שנתי

מה הערך האקדמי של אתר זה?

להבדיל מספרים ומאמרים שהתפרסמו בהוצאות אקדמיות, ועברו ביקורת עמיתים/ות (peer review), החומר באתר זה מייצג תהליך של התגבשות, ועדיין לא מוצר סופי. לפיכך, יש לראות בדברים הכתובים כאן, עצות והכוונה למחקר נוסף, תחנה שרצוי לעבור בה בדרך לכתיבת עבודה או מאמר, אך בהחלט לא סוף המסלול.

זכויות יוצרים

באתר זה נעשׂה מאמץ שלא להפר זכויות יוצרים. אם באה הפרה כזאת לתשׂומת לבך, הריני להבטיח שנעשׂתה בתום לב. אנא הודיעיתנו, ונתקן את המעוות מיד.

מאידך, אם ת/ירצה מי לשאול חומר מן הכתובים כאן, ת/יתכבד ות/ישאל, ות/יתן קישור.

מחקר

מטרה מרכזית באתר זה היא לשלב בין פעילות ההוראה לבין המחקר. עד היום, לא היה (אצלי לפחות) כמעט כל מפגש בין מערכי השעור שלמדתי בכתה, העבודות שנכתבו על-ידי הסטודנטיות/ים, והמחקר האקדמי שלי עצמי. אתר זה מרכז את כל הפעילויות הללו, מתוך מטרה ליצור הפריה הדדית בין התחומים השונים.

בדרך כלל מתרכז המחקר שלי בשאלות של מֻתוס והיסטוריא, באלכסנדר הגדול, ובדברי-ימי התנועה לאמונה באל אחד (מונותאיזם). מי שמתעניינ/ת לראות על מה בדיוק אני עובד, מוזמנ/ת להמשיך לעמוד העבודה האישי שלי. עמוד זה חסום לעריכות, אבל הציבור מוזמן לשאול שאלות ולהעיר הערות בדף השׂיחה שלי.

תרומות משמעותיות למחקר תזכינה לאזכור בפרסום עצמו לכשיגיע. תרומות מצד תלמידות ותלמידים הרשומות/ים בקורסים שלי תתוגמלנה בתחום הציון.

רשימות ואינדקסים

לכללי הציטוט של ה-Chicago Manual of Style, ולאתר של אוניברסיטת פרדיו המתמצת, מבהיר ומסביר את אותם הכללים.

האתר שלנו בתקשורת

  • כו אייר תש"ע / 5 מאי 2010: כתבה של ענת כהן בגלובס על יישׂומים של קוד פתוח בתחומים שונים, בינם גם ויקי באקדמיה.
    • נוסח פחות מקוצץ של אותה כתבה, תחת הכותרת קוד פתוח.

אתרי ויקי שכנים