הבדלים בין גרסאות בדף "עמוד ראשי"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(קורסים תשעא סמסטר ב)
מ (קורסים תשעא סמסטר ב)
שורה 26: שורה 26:
 
*'''קריאה ותרגום מתוך ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_romance אלכסנדר-רומאנס] ביוונית''' כחלק מעבודה ב-[http://alexander-romance.haifa.ac.il/index.php/Alexander-romance:Community_portal '''WARP'''], פרוייקט מחקר בינלאומי בנושׂא האלכסנדר-רומאנס על שלל שׂפותיו.<br>
 
*'''קריאה ותרגום מתוך ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_romance אלכסנדר-רומאנס] ביוונית''' כחלק מעבודה ב-[http://alexander-romance.haifa.ac.il/index.php/Alexander-romance:Community_portal '''WARP'''], פרוייקט מחקר בינלאומי בנושׂא האלכסנדר-רומאנס על שלל שׂפותיו.<br>
  
==קורסים תשעא סמסטר ב==
+
==סמסטר ב==
בסמסטר הקרוב ינתנו במ"ה הקורסים הבאים:
 
  
===[[תשעא ב - העולם ההלניסטי|העולם ההלניסטי]]===
+
*'''[[תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר|סדנא למיומנויות מחקר]]''' (תואר ראשון, שנה א)
שעור לתואר ראשון, קורס זה מיועד לכלל הסטודנטיות/ים ולציבור הכללי (נא להרשם במזכירות החוג! תודה ~).
+
*'''[[תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית - פרוסמינר]]''' (תואר ראשון, שנה ב)  
 
+
*'''[[תשעא ב - העולם ההלניסטי|העולם ההלניסטי]]''' (שעור, תואר ראשון ושומעות/ים חופשיות/ים)
ראשית השעור עם ההתפרצות האדירה והבלתי-צפויה של התרבות היוונית מזרחה, עם ובעקבות המסע הצבאי של אלכסנדר הגדול. בעקבות ארוע חד-פעמי זה נוצר עולם חדש, בו השתלבה תרבות יוון - היא תרבות העלית השלטת החדשה - מהודו ועד כוש. נעקוב אחר הישויות הפוליטיות השונות שנולדו במרחב העצום הזה (מממלכות אימפריאליסטיות ועד ערי-מדינה), ונראה כיצד יצרו לעצמן זהויות חדשות, המשלבות יווניוּת עם תרבויות מקומיות. לבסוף נבחן כיצד התמוטט מערך זה, ופינה את מקומו לסדר הרומי.
+
*'''[[תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)|מיתוס והיסטוריא]]''' (קורס מתודולוגי, MA)
 
 
השעור יערך כסדרת הרצאות. הסֻלבוס לפניכן/ם. במהלך הסמסטר הדרישה היחידה היא נוכחות בשעורים. בסופו - מבחן. להתרשמות מתכנית הלימודים אנא ראו '''[[תשעא ב - העולם ההלניסטי|כאן]]'''.
 
 
 
===[[תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|עולם חדש מופלא]]===
 
פרוסמינר (תואר ראשון, שנה ב), מיועד למדעי-הרוח ולכלל ציבור הסטודנטים/ות.
 
 
 
בקורס זה נבחן היבטים שונים בתקופה מכריעה בדברי-ימי תרבות המערב: ימי עליית הקיסרות הרומית, הולדת הנצרות וחרבן בית שני.
 
 
 
בסוף הקורס בחינה במחקר בסיסי על טקסט נבחר, בניית שלד עבודה וכתיבת תקציר (abstract).
 
 
 
===[[תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר|סדנא למיומנויות מחקר]]===
 
קורס חובה של החוג להיסטוריא כללית שנה א, פתוח למדעי-הרוח בכלל
 
 
 
בקורס זה נרכוש מיומנויות מחקר בסיסיות, כולל קריאה ביקורתית וצמודה, ניסוח שאלות, הערכת עדויות ורישום ביבליוגרפי. כמו כן נתרגל ניסוח טיעון רעיונית ובכתב.
 
 
 
===[[תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)|מיתוס והיסטוריא]]===
 
קורס מתודולוגי לתאר שני, פתוח ללימודים מתקדמים בכלל
 
 
 
בקורס זה נפתח בקריאה תיאורטית על דרכים שונות הנהוגות במחקר בפירוש מיתוסים, תוך התמקדות במורשת ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Structuralism סטרוקטורליסטית], וביורשתהּ המודרנית - ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Meme ממטיקא]. בחלקו השני (והארוך יותר) של הקורס נלמד כיצד לישׂם את שיטות המחקר הללו במקרי מבחן נבחרים.
 
  
 
==[[ארכיון קורסים|ארכיון קורסים רב-שנתי]]==
 
==[[ארכיון קורסים|ארכיון קורסים רב-שנתי]]==

גרסה מ־21:14, 19 בפברואר 2011

Don't Panic

למה ויקי?

כיון שמדובר בכלי עריכה רב-שימוש, שכמותו עוד לא ידעה האנושות. אל תאמינו לי. הביטו בויקיפדיא. תוך פחות מעשׂור הצליחה קהילה התנדבותית כמעט לחלוטין ליצור ולהעלות לאויר את האנציקלופדיא הגדולה ביותר בהיסטוריא. זה הכלי שהשתמשו בו. ויקי. שווה לדעת.

מי יכול/ה להשתתף?

  • בראש וראשונה, כל מי שנרשמ/ה לקורס שלי.
  • מעבר לכך, כל מי שרוצה, שיש לה/ו מה לתרום, ושמסוגל/ת לשמור על תרבות דיון נאותה.

כדי להרשם לאתר שלחו לי דוא"ל בכתובת ory.amitay @ gmail.com, או לעוזרי, מר אייל מאיר: eyalmeyer2 @ gmail.com או גב' רוני רשף: ronnyr7 @ gmail.com

מה קורה פה?

אתר זה נבנה במסגרת ניסוי שאני עורך בימים אלה באוניברסיטת חיפה במסגרת עבודתי בחוג להיסטוריה כללית. מטרת הניסוי היא לברר עד כמה אפשר להשתמש בטכנולוגיית ויקי, כדי לשלב הוראה ומחקר. תשובה לשאלה זו אפשר להתחיל לראות בדפי הקורסים של שנת תש"ע.

הוראה

קורסים תשעא סמסטר א

בסמסטר א השנה תערכנה הפעילויות הבאות:

סמסטר ב

ארכיון קורסים רב-שנתי

מחקר

מטרה מרכזית באתר זה היא לשלב בין פעילות ההוראה לבין המחקר. עד היום, לא היה (אצלי לפחות) כמעט כל מפגש בין מערכי השעור שלמדתי בכתה, העבודות שנכתבו על-ידי הסטודנטיות/ים, והמחקר האקדמי שלי עצמי. אתר זה מרכז את כל הפעילויות הללו, מתוך מטרה ליצור הפריה הדדית בין התחומים השונים.

בדרך כלל מתרכז המחקר שלי בשאלות של מֻתוס והיסטוריא, באלכסנדר הגדול, ובדברי-ימי התנועה לאמונה באל אחד (מונותאיזם). מי שמתעניינ/ת לראות על מה בדיוק אני עובד, מוזמנ/ת להמשיך לעמוד העבודה האישי שלי. עמוד זה חסום לעריכות, אבל הציבור מוזמן לשאול שאלות ולהעיר הערות בדף השׂיחה שלי.

תרומות משמעותיות למחקר תזכינה לאזכור בפרסום עצמו לכשיגיע. תרומות מצד תלמידות ותלמידים הרשומות/ים בקורסים שלי תתוגמלנה בתחום הציון.


מה הערך האקדמי של אתר זה?

להבדיל מספרים ומאמרים שהתפרסמו בהוצאות אקדמיות, ועברו ביקורת עמיתים/ות (peer review), החומר באתר זה מייצג תהליך של התגבשות, ועדיין לא מוצר סופי. לפיכך, יש לראות בדברים הכתובים כאן, עצות והכוונה למחקר נוסף, תחנה שרצוי לעבור בה בדרך לכתיבת עבודה או מאמר, אך בהחלט לא סוף המסלול.

זכויות יוצרים

באתר זה נעשׂה מאמץ שלא להפר זכויות יוצרים. אם באה הפרה כזאת לתשׂומת לבך, הריני להבטיח שנעשׂתה בתום לב. אנא הודיעיתנו, ונתקן את המעוות מיד.

מאידך, אם ת/ירצה מי לשאול חומר מן הכתובים כאן, ת/יתכבד ות/ישאל, ות/יתן קישור.


רשימות, אינדקסים וכללי ציטוט

לכללי הציטוט של ה-Chicago Manual of Style, ולאתר של אוניברסיטת פרדיו המתמצת, מבהיר ומסביר את אותם הכללים.

האתר שלנו בתקשורת

  • כו אייר תש"ע / 5 מאי 2010: כתבה של ענת כהן בגלובס על יישׂומים של קוד פתוח בתחומים שונים, בינם גם ויקי באקדמיה.
    • נוסח פחות מקוצץ של אותה כתבה, תחת הכותרת קוד פתוח.

אתרי ויקי שכנים

גיא בר-עוז דף ניסויי

עזרה

מתוך אתר ויקימילון

אתר אלף בספריה