|
|
(47 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) |
שורה 1: |
שורה 1: |
− | = קורסים - תשעא - סמסטר ב =
| + | '''[[גביהא בן פסיסא]]''' |
− | {| width="100%" class="wikitable" | + | |
| + | |
| + | {| style=max-width:Xem |
| |- | | |- |
− | | [[קובץ:Statue-Augustus.jpg|80px|עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|קישור=תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית]]|| ;[[קובץ:AlexanderTheGreat Bust.jpg|88px|העולם ההלניסטי|קישור=תשעא ב - העולם ההלניסטי]] || [[קובץ:Buch aus der Bibliothek.jpg|97px|סדנא למיומנויות מחקר|קישור=תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר]] || [[קובץ:Herodotus.jpg|89px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]] | + | |style="vertical-align:top; width = 70%"| |
− | || [[קובץ:Archives 1.jpg|89px|ארכיון קורסים|קישור=ארכיון קורסים]]
| + | {{עמוד ראשי-כרזה}} |
− | |-
| + | {{קורסים - תשפב - סמסטר א}} |
− | | '''עולם חדש מופלא:''' <br />המאה היוליו-קלאודיית || '''העולם ההלניסטי''' || '''סדנא למיומנויות מחקר''' || '''מיתוס והיסטוריא''' || '''ארכיון קורסים'''
| + | {{עמוד ראשי-מקורות עתיקים ברשת}} |
| + | |style="vertical-align:top; width = 30%"| |
| + | {{עזרה-עמוד ראשי}}<br> |
| + | {{מקורות ראשוניים ועתיקים}}<br> |
| + | {{מחקר מודרני - רשימה ביבליוגרפית}} |
| |} | | |} |
− |
| |
− |
| |
− | [[קובץ:Statue-Augustus.jpg|80px|עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|קישור=תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית]] [[קובץ:AlexanderTheGreat Bust.jpg|88px|העולם ההלניסטי|קישור=תשעא ב - העולם ההלניסטי]] [[קובץ:Buch aus der Bibliothek.jpg|97px|סדנא למיומנויות מחקר|קישור=תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר]] [[קובץ:Herodotus.jpg|89px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]]
| |
− | [[קובץ:Archives 1.jpg|89px|ארכיון קורסים|קישור=ארכיון קורסים]]
| |
− |
| |
− |
| |
− | '''עולם חדש מופלא:''' '''העולם ההלניסטי''' '''סדנא למיומנויות מחקר''' '''מיתוס והיסטוריא''' '''ארכיון קורסים'''
| |
− |
| |
− |
| |
− | '''המאה היוליו-קלאודיית'''
| |
− |
| |
− | =על האתר=
| |
− |
| |
− | == למה ויקי? ==
| |
− |
| |
− | כיון שמדובר בכלי עריכה רב-שימוש, שכמותו עוד לא ידעה האנושות. אל תאמינו לי. הביטו ב[http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia#History ויקיפדיא]. תוך פחות מעשׂור הצליחה קהילה התנדבותית כמעט לחלוטין ליצור ולהעלות לאויר את האנציקלופדיא הגדולה ביותר בהיסטוריא. זה הכלי שהשתמשו בו. ויקי. שווה לדעת.
| |
− |
| |
− | == מי יכול/ה להשתתף? ==
| |
− |
| |
− | *בראש וראשונה, כל מי שנרשמ/ה לקורס שלי.
| |
− | *מעבר לכך, כל מי שרוצה, שיש לה/ו מה לתרום, ושמסוגל/ת לשמור על תרבות דיון נאותה.
| |
− |
| |
− | כדי להרשם לאתר שלחו לי דוא"ל בכתובת ory.amitay @ gmail.com, או לעוזרי, מר אייל מאיר: eyalmeyer2 @ gmail.com או גב' רוני רשף: ronnyr7 @ gmail.com
| |
− |
| |
− | == מה קורה פה? ==
| |
− |
| |
− | אתר זה נבנה במסגרת ניסוי שאני עורך בימים אלה [http://haifa.ac.il באוניברסיטת חיפה] במסגרת עבודתי בחוג ל[http://history.haifa.ac.il/ היסטוריה כללית]. מטרת הניסוי היא לברר עד כמה אפשר להשתמש בטכנולוגיית ויקי, כדי לשלב הוראה ומחקר. תשובה לשאלה זו אפשר להתחיל לראות בדפי ה[[ארכיון קורסים#.D7.AA.D7.A9.22.D7.A2|קורסים של שנת תש"ע]].
| |
− |
| |
− | = מחקר =
| |
− |
| |
− | מטרה מרכזית באתר זה היא לשלב בין פעילות ההוראה לבין המחקר. עד היום, לא היה (אצלי לפחות) כמעט כל מפגש בין מערכי השעור שלמדתי בכתה, העבודות שנכתבו על-ידי הסטודנטיות/ים, והמחקר האקדמי שלי עצמי. אתר זה מרכז את כל הפעילויות הללו, מתוך מטרה ליצור הפריה הדדית בין התחומים השונים.
| |
− |
| |
− | בדרך כלל מתרכז המחקר שלי בשאלות של מֻתוס והיסטוריא, באלכסנדר הגדול, ובדברי-ימי התנועה לאמונה באל אחד (מונותאיזם). מי שמתעניינ/ת לראות על מה בדיוק אני עובד, מוזמנ/ת להמשיך [[אוֹרי אמיתי דף עבודה אישי|'''לעמוד העבודה האישי שלי''']]. עמוד זה חסום לעריכות, אבל הציבור מוזמן לשאול שאלות ולהעיר הערות ב[[שיחת משתמש:Oamitay|'''דף השׂיחה שלי''']].
| |
− |
| |
− | תרומות משמעותיות למחקר תזכינה לאזכור בפרסום עצמו לכשיגיע. תרומות מצד תלמידות ותלמידים הרשומות/ים בקורסים שלי תתוגמלנה בתחום הציון.
| |
− |
| |
− |
| |
− | ==מה הערך האקדמי של אתר זה?==
| |
− | להבדיל מספרים ומאמרים שהתפרסמו בהוצאות אקדמיות, ועברו ביקורת עמיתים/ות (peer review), החומר באתר זה מייצג תהליך של התגבשות, ועדיין לא מוצר סופי. לפיכך, יש לראות בדברים הכתובים כאן, עצות והכוונה למחקר נוסף, תחנה שרצוי לעבור בה בדרך לכתיבת עבודה או מאמר, אך בהחלט לא סוף המסלול.
| |
− |
| |
− | == זכויות יוצרים ==
| |
− |
| |
− | באתר זה נעשׂה מאמץ שלא להפר זכויות יוצרים. אם באה הפרה כזאת לתשׂומת לבך, הריני להבטיח שנעשׂתה בתום לב. אנא הודיעיתנו, ונתקן את המעוות מיד.
| |
− |
| |
− | מאידך, אם ת/ירצה מי לשאול חומר מן הכתובים כאן, ת/יתכבד ות/ישאל, ות/יתן קישור.
| |
− |
| |
− |
| |
− | =קישורים=
| |
− |
| |
− | ==הוראה ומחקר==
| |
− |
| |
− | *[[מקורות ראשוניים ועתיקים]]
| |
− | *[[מחקר מודרני - רשימה ביבליוגרפית]]
| |
− | *[[מושגים]]
| |
− | *[[אתרים מועילים ברשת]]
| |
− | *[[ראשי-תיבות]]
| |
− | לכללי הציטוט של ה-[http://www.chicagomanualofstyle.org/tools_citationguide.html Chicago Manual of Style], ולאתר של אוניברסיטת פרדיו המתמצת, מבהיר ומסביר את [http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/717/1/ אותם הכללים].
| |
− |
| |
− | ==האתר שלנו בתקשורת==
| |
− | *כו אייר תש"ע / 5 מאי 2010: כתבה של ענת כהן בגלובס על יישׂומים של קוד פתוח בתחומים שונים, בינם גם [http://www.globes.co.il/news/article.aspx?QUID=1055,U1273661988774&did=1000558251 ויקי באקדמיה].
| |
− | **נוסח פחות מקוצץ של אותה כתבה, תחת הכותרת [http://www.macro-management.co.il/node/234 קוד פתוח].
| |
− |
| |
− | ==אתרי ויקי שכנים==
| |
− |
| |
− | * [http://gphil.haifa.ac.il ד"ר איוור לודלום], המחלקה להוראות שׂפות זרות, חיפה
| |
− | * [http://alexander-romance.haifa.ac.il '''WARP''' - Wiki Alexander Romance Project]
| |
− | * [http://wikitalmidrash.haifa.ac.il ד"ר משה לביא], החוג לתולדות עם ישראל, חיפה
| |
− | *[http://baroz.haifa.ac.il ד"ר גיא בר-עוז, ארכיאולוגיא, אונ' חיפה]
| |
− | *[http://abenyishai.haifa.ac.il/ ד"ר איילת בן-ישי], החוג לשפה וספרות אנגלית, חיפה
| |
− |
| |
− | [[גיא בר-עוז דף ניסויי]]
| |
− |
| |
− | =[http://he.wiktionary.org/wiki/%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%94:%D7%90%D7%99%D7%9A_%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D_%D7%93%D7%A3 עזרה]=
| |
− | מתוך אתר '''[http://he.wiktionary.org/wiki/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99 ויקימילון]'''
| |
− |
| |
− | '''[http://aleph.haifa.ac.il/F/DQNGQDUKCNNNILNRHDIBBE5QK3NC6GC47MNXGIH5HXLJHAAI89-05662?func=find-b-0 אתר אלף בספריה]'''
| |