הבדלים בין גרסאות בדף "עמוד ראשי"
מ (←רשימות ואינדקסים) |
מ |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
− | |||
− | |||
= Don't Panic = | = Don't Panic = | ||
גרסה מ־12:03, 13 באוקטובר 2010
תוכן עניינים
Don't Panic
למה ויקי?
כיון שמדובר בכלי עריכה רב-שימוש, שכמותו עוד לא ידעה האנושות. אל תאמינו לי. הביטו בויקיפדיא. תוך פחות מעשׂור הצליחה קהילה התנדבותית כמעט לחלוטין ליצור ולהעלות לאויר את האנציקלופדיא הגדולה ביותר בהיסטוריא. זה הכלי שהשתמשו בו. ויקי. שווה לדעת.
מי יכול/ה להשתתף?
- בראש וראשונה, כל מי שנרשמ/ה לקורס שלי.
- מעבר לכך, כל מי שרוצה, שיש לה/ו מה לתרום, ושמסוגל/ת לשמור על תרבות דיון נאותה.
כדי להרשם לאתר שלחו לי דוא"ל בכתובת ory.amitay @ gmail.com, או לעוזרי, מר אייל מאיר: eyalmeyer2 @ gmail.com או גב' רוני רשף: ronnyr7 @ gmail.com
מה קורה פה?
אתר זה נבנה במסגרת ניסוי שאני עורך בימים אלה באוניברסיטת חיפה במסגרת עבודתי בחוג להיסטוריה כללית. מטרת הניסוי היא לברר עד כמה אפשר להשתמש בטכנולוגיית ויקי, כדי לשלב הוראה ומחקר. תשובה לשאלה זו אפשר להתחיל לראות בדפי הקורסים של שנת תש"ע.
מה נעשׂה השנה?
קורסים תשעא סמסטר א
בסמסטר א השנה תערכנה הפעילויות הבאות:
- חברה ומשטר ברפובליקא הרומית - תרגיל (שנה א), היסטוריא כללית
- סוגיות בחקר אלכסנדר - קריאה מודרכת (תאר שני), היסטוריא כללית
- קריאה ותרגום מתוך האלכסנדר-רומאנס ביוונית כחלק מעבודה ב-WARP, פרוייקט מחקר בינלאומי בנושׂא האלכסנדר-רומאנס על שלל שׂפותיו.
קורסים תשעא סמסטר ב
תוכן הקורסים של סמסטר ב יתפרסם בהמשך. שמותיהם:
- סדנא למיומנויות מחקר (תואר ראשון, שנה א)
- עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית - פרוסמינר (תואר ראשון, שנה ב)
- העולם ההלניסטי (שעור, תואר ראשון ושומעות/ים חופשיות/ים)
- מיתוס והיסטוריא (קורס מתודולוגי, MA)
ארכיון קורסים רב-שנתי
מה הערך האקדמי של אתר זה?
להבדיל מספרים ומאמרים שהתפרסמו בהוצאות אקדמיות, ועברו ביקורת עמיתים/ות (peer review), החומר באתר זה מייצג תהליך של התגבשות, ועדיין לא מוצר סופי. לפיכך, יש לראות בדברים הכתובים כאן, עצות והכוונה למחקר נוסף, תחנה שרצוי לעבור בה בדרך לכתיבת עבודה או מאמר, אך בהחלט לא סוף המסלול.
זכויות יוצרים
באתר זה נעשׂה מאמץ שלא להפר זכויות יוצרים. אם באה הפרה כזאת לתשׂומת לבך, הריני להבטיח שנעשׂתה בתום לב. אנא הודיעיתנו, ונתקן את המעוות מיד.
מאידך, אם ת/ירצה מי לשאול חומר מן הכתובים כאן, ת/יתכבד ות/ישאל, ות/יתן קישור.
מחקר
מטרה מרכזית באתר זה היא לשלב בין פעילות ההוראה לבין המחקר. עד היום, לא היה (אצלי לפחות) כמעט כל מפגש בין מערכי השעור שלמדתי בכתה, העבודות שנכתבו על-ידי הסטודנטיות/ים, והמחקר האקדמי שלי עצמי. אתר זה מרכז את כל הפעילויות הללו, מתוך מטרה ליצור הפריה הדדית בין התחומים השונים.
בדרך כלל מתרכז המחקר שלי בשאלות של מֻתוס והיסטוריא, באלכסנדר הגדול, ובדברי-ימי התנועה לאמונה באל אחד (מונותאיזם). מי שמתעניינ/ת לראות על מה בדיוק אני עובד, מוזמנ/ת להמשיך לעמוד העבודה האישי שלי. עמוד זה חסום לעריכות, אבל הציבור מוזמן לשאול שאלות ולהעיר הערות בדף השׂיחה שלי.
תרומות משמעותיות למחקר תזכינה לאזכור בפרסום עצמו לכשיגיע. תרומות מצד תלמידות ותלמידים הרשומות/ים בקורסים שלי תתוגמלנה בתחום הציון.
רשימות, אינדקסים וכללי ציטוט
לכללי הציטוט של ה-Chicago Manual of Style, ולאתר של אוניברסיטת פרדיו המתמצת, מבהיר ומסביר את אותם הכללים.
האתר שלנו בתקשורת
- כו אייר תש"ע / 5 מאי 2010: כתבה של ענת כהן בגלובס על יישׂומים של קוד פתוח בתחומים שונים, בינם גם ויקי באקדמיה.
- נוסח פחות מקוצץ של אותה כתבה, תחת הכותרת קוד פתוח.
אתרי ויקי שכנים
- ד"ר איוור לודלום, המחלקה להוראות שׂפות זרות, חיפה