הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מתן תורה"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
שורה 7: שורה 7:
 
:מסכים ומקבל. מילות המפתח כאן לטעמי הן '''מחלוקת לגבי הסמכות'''. שׂימו לב לאמצעים שנוקטים שני הצדדים כדי לתקף את הטענות שלהם. ר' אליעזר נסמך על מעשׂי ניסים (כלומר התערבות ישירה של רבש"ע במתרחש בעולם הגשמי), בזמן שר' יהושע מביא ראיות מן התורה, בצורת שברי-פסוקים. מה אנו למדים מהעימות הזה? [[משתמש:Oamitay|ד"ר א.]] 11:37, 2 בנובמבר 2009 (UTC)
 
:מסכים ומקבל. מילות המפתח כאן לטעמי הן '''מחלוקת לגבי הסמכות'''. שׂימו לב לאמצעים שנוקטים שני הצדדים כדי לתקף את הטענות שלהם. ר' אליעזר נסמך על מעשׂי ניסים (כלומר התערבות ישירה של רבש"ע במתרחש בעולם הגשמי), בזמן שר' יהושע מביא ראיות מן התורה, בצורת שברי-פסוקים. מה אנו למדים מהעימות הזה? [[משתמש:Oamitay|ד"ר א.]] 11:37, 2 בנובמבר 2009 (UTC)
  
 
+
תחת עריכה --[[משתמש:Haim Tzarfati|חיים  צרפתי]] 17:40, 3 בנובמבר 2009 (UTC)
 
בנוגע למסכת אבות  פרק א , מסכת אבות למעשה עוסקת בעינייני מוסר , אשר מהווים יסוד ללימד תורה .  
 
בנוגע למסכת אבות  פרק א , מסכת אבות למעשה עוסקת בעינייני מוסר , אשר מהווים יסוד ללימד תורה .  
 
למעשה על מנת לילמוד תורה , יש להבין את  היסוד ללימוד התורה , אשר הינו המוסר , המורכב ממידות טובות .  
 
למעשה על מנת לילמוד תורה , יש להבין את  היסוד ללימוד התורה , אשר הינו המוסר , המורכב ממידות טובות .  
שורה 13: שורה 13:
 
מסכת אבות כישמה , אמורה להכליל מן הראוי  איזכורים לגבי אבותינו , " אברהם ,יצחק , ויעקוב " , ואילו פרק
 
מסכת אבות כישמה , אמורה להכליל מן הראוי  איזכורים לגבי אבותינו , " אברהם ,יצחק , ויעקוב " , ואילו פרק
 
א עומד בסתירה בעיניין זה , מאחר  וניפתח במשפט : " משה  קיבל  תורה מסיניי " .
 
א עומד בסתירה בעיניין זה , מאחר  וניפתח במשפט : " משה  קיבל  תורה מסיניי " .
 +
משה למעשה  איננו מן  האבות , אלא הוא מרבותינו , ולכן מכונה "משה רבינו" ולא משה אבינו .

גרסה מ־17:40, 3 בנובמבר 2009

של מי ההערה על קיפוח השופטים והמלכים? ד"ר א. 08:58, 3 בנובמבר 2009 (UTC)

שלי, יונתן רביד. עכשיו אנסה להבין מדוע הם נשארו מאחור. --Jonathan Ravid 13:56, 3 בנובמבר 2009 (UTC)

כמיטב הבנתי התנור העכנאי מהתלמוד הבבלי הוא משל על המחלוקת לגבי הסמכות על כללי התורה. זאת בהמשך לסוגיה שעלתה מקודם לגבי מי צוין ומי לא בהקשר של העברת עשרת הדיברות. כנראה שבסיפור הזה המתח הזה בא לידי ביטוי. הכוונה של המשל עדיין מעוררת מחלוקת רבה בין פרשנים.

מסכים ומקבל. מילות המפתח כאן לטעמי הן מחלוקת לגבי הסמכות. שׂימו לב לאמצעים שנוקטים שני הצדדים כדי לתקף את הטענות שלהם. ר' אליעזר נסמך על מעשׂי ניסים (כלומר התערבות ישירה של רבש"ע במתרחש בעולם הגשמי), בזמן שר' יהושע מביא ראיות מן התורה, בצורת שברי-פסוקים. מה אנו למדים מהעימות הזה? ד"ר א. 11:37, 2 בנובמבר 2009 (UTC)

תחת עריכה --חיים צרפתי 17:40, 3 בנובמבר 2009 (UTC) בנוגע למסכת אבות פרק א , מסכת אבות למעשה עוסקת בעינייני מוסר , אשר מהווים יסוד ללימד תורה . למעשה על מנת לילמוד תורה , יש להבין את היסוד ללימוד התורה , אשר הינו המוסר , המורכב ממידות טובות . בפרק זה בכול פסוק מובעים עקרונות מוסר . מסכת אבות כישמה , אמורה להכליל מן הראוי איזכורים לגבי אבותינו , " אברהם ,יצחק , ויעקוב " , ואילו פרק א עומד בסתירה בעיניין זה , מאחר וניפתח במשפט : " משה קיבל תורה מסיניי " . משה למעשה איננו מן האבות , אלא הוא מרבותינו , ולכן מכונה "משה רבינו" ולא משה אבינו .