שיחה:רוני רשף מיתוס והיסטוריא להגשה

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
Crystal Clear app clock.png הדף נמצא כרגע בעבודה, נא אל תערכו אותו ואל תעשו בו שינויים אחרים.
ניתן כמובן לקרוא את הכתוב


ד"ר א. 14:51, 17 באוקטובר 2010 (UTC)

הערות והארות

מבוא

  • רעיון מצויין להסביר כיצד הגעת לנושׂא ומה המסלול שעברת.
  • האם כשאת כותבת "מסכתות" הכוונה היא לספרות חז"ל באופן כללי?

פרק א

  • אהבתי את השם "ירושלימוס". בתעתיק מיוונית Hierosolymos (כדאי להוסיף, כדי לתת לקורא/ת את הרושם הנכון). כנ"ל Ioudaios, שהוא בעצם "יהודי".
  • בניתוח סיפורו של פלוטרכוס, אולי כדאי להתחיל מהמובן מאליו: טיפון-שת מקושר עם יהודה וירושלם. כל השאר בגדר עדויות מסייעות.
  • נקודה יפה על "המספרים". גם מהיוונית עולה שמדובר בדעה מקובלת, שפלוטרכוס מסתייג ממנה.
  • עשׂרת המכות: תלמוד בבלי, מסכת בכורות, איזה דף ועמוד?
  • מדרש האגדה על יששכר - דרוש מראה מקום מדוייק יותר. אפשר למצוא אצל גינזבורג, או בשו"ת.
  • חמורים ומציאת מים: אם כבר נכנסנו לתחום של חזירים ביהדות, יש עוד מגוון פסוקים להביא פרק ליש' סג ג.

פרק ב

  • בראשית ד 25: מדוע השושלת של שת אלהית ושל קין אנושית? בגלל "כי שת לי אלהים זרע"? אם כן, צריך לכתוב את זה בפירוש ולהסביר.
  • שת כישוע - חובה להסביר את הקפיצה הזו בגוף העבודה. לא מספיק לשלוח לדפים אחרים. זו נקודה כבדת משקל.
  • ד 26: סימכוס נותר ללא מראה מקום. בכלל, כדאי לתת יותר מראי מקום, בגוף הטקסט, כדי להקל על בדיקתם.