הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:תשע ב' - בין אלים ובני אדם - עבודה מסכמת - אורי גונן"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
שורה 27: שורה 27:
 
*"אין בחוקיו דאגה לקיום הפולחן במשך חייו, אלא רק להמשכיות הפולחן אחר מותו" - הציטוט שאתה מביא בעקבות אמירה זו אינו תומך בה.  
 
*"אין בחוקיו דאגה לקיום הפולחן במשך חייו, אלא רק להמשכיות הפולחן אחר מותו" - הציטוט שאתה מביא בעקבות אמירה זו אינו תומך בה.  
 
*"בשל אופיו המעשׂי, ניתן להניח כי הטלת הנחיות כה ברורות, ולצידן עונשים מופשטים (כזעם האלים) על הפרתן מצביעה על אדיקות דתית גבוהה באיזור זה" - אפשרות נוספת היא, שהוא היה כל-כך אדוק, שראה בכך איום מספיק, בלי קשר לסביבה. מספיק שהוא חושב שכולם אדוקים כמוהו, גם אם בעצם הם לא.<br>
 
*"בשל אופיו המעשׂי, ניתן להניח כי הטלת הנחיות כה ברורות, ולצידן עונשים מופשטים (כזעם האלים) על הפרתן מצביעה על אדיקות דתית גבוהה באיזור זה" - אפשרות נוספת היא, שהוא היה כל-כך אדוק, שראה בכך איום מספיק, בלי קשר לסביבה. מספיק שהוא חושב שכולם אדוקים כמוהו, גם אם בעצם הם לא.<br>
 +
 +
===פרק שני===
 +
*"מקרה יוצא דופן ונדיר של בן תמותה החוצה את הקו המפריד" - בשלב זה כבר היו די הרבה תקדימים, כולל של מלכים לא מאד חשובים (הסלווקים המאוחרים יותר, למשל). חדד מה פה יוצא דופן ונדיר.

גרסה מ־11:12, 12 באוקטובר 2010

Crystal Clear app clock.png הדף נמצא כרגע בעבודה, נא אל תערכו אותו ואל תעשו בו שינויים אחרים.
ניתן כמובן לקרוא את הכתוב


הערות לעבודה

הערות טכניות וכלליות

  • טפלתי בדף הבית, ערכתי את הטקסט וניקיתי את הקוד. אנא עבור על השינויים בקפדנות, וראה כיצד תוכל להמשיך אתה במבצע הנקיון והעריכה (שהיא יותר חשובה; אולי תוכל לאמץ מספר תכסיסים סגנוניים).
  • קישורים מועילים, גם לסרט וגם לעמותה
  • דף הביבליוגרפיא מרשים.
    • במקורות העתיקים כדאי להוסיף מראה מקום מלא (יצירה ופרק) גלויים לעין
    • ספרות מחקר - סדר לפי א"ב עברי, שכן זה מה שיראה הציבור בעבודתך
  • אנטוניוס ולא אנטוני
  • נופך ולא נופח
  • בציוותי אלים סינקרטיסטיים אנא השתמש במקף ולא בלוכסן: ארטגנס-הרקלס-ארס

הערות תכניות

מבוא

בסקירת המאורעות נפל בלבול במהלך מלחמת האזרחים, כשקרב פיליפי השתרבב לך לפני מות קיסר. התחלתי לתקן, ואז ראיתי שאינני בטוח מה בדיוק סדר הדברים. אנא תקן מה שצריך.

פרק א

  • אולי כדאי להחליף את שם הפרק מ"ארטגנס \ הרקלס \ ארס" ל"אדון המצבים הנואשים"? זה העסק המרכזי בפסקא, לדעתי.
  • דרוש מראה מקום לאלכסנדר כמלך המלכים
  • "או שמא דווקא כאדם אשר גורלו הוא אשר תמיד מובילו למצבים נואשים?" - שאלה מצויינת
  • אנטיוכוס הראשון האל - יש טעם לפתח מעט את עניין הסובלנות הדתית של הדת החדשה, המצטרפת לצד ולא במקום הדת הישנה. זו הגמישות הטבעית של אמונה פוליתאיסטית-סֻנקרטיסטית.
  • "נראה כי אנטיוכוס מאמין, או לפחות מבקש להציג עצמו כמאמין, שהוא אכן נבדל מכלל האנושות בשל גורלו הטוב, וכי גם אם נפשו תשכון עם האלים לאחר מותו, הוא יחיה לנצח באמצעות הנצחתו בדתו" - קשה לי עם וכי גם אם. לא לגמרי ברור מה היחס של פסוקית זו לשאר המשפט. חשוב על ניסוח מחדש.
  • "אין בחוקיו דאגה לקיום הפולחן במשך חייו, אלא רק להמשכיות הפולחן אחר מותו" - הציטוט שאתה מביא בעקבות אמירה זו אינו תומך בה.
  • "בשל אופיו המעשׂי, ניתן להניח כי הטלת הנחיות כה ברורות, ולצידן עונשים מופשטים (כזעם האלים) על הפרתן מצביעה על אדיקות דתית גבוהה באיזור זה" - אפשרות נוספת היא, שהוא היה כל-כך אדוק, שראה בכך איום מספיק, בלי קשר לסביבה. מספיק שהוא חושב שכולם אדוקים כמוהו, גם אם בעצם הם לא.

פרק שני

  • "מקרה יוצא דופן ונדיר של בן תמותה החוצה את הקו המפריד" - בשלב זה כבר היו די הרבה תקדימים, כולל של מלכים לא מאד חשובים (הסלווקים המאוחרים יותר, למשל). חדד מה פה יוצא דופן ונדיר.