הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:תשע ב' - בין אלים ובני אדם - עבודה מסכמת - אורי גונן"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
 
(4 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
+
=הערות [[משתמש:Oamitay|ד"ר א.]] 11:29, 12 באוקטובר 2010 (UTC)=
<pre>הערות לעבודה</pre>
 
 
== הערות טכניות וכלליות  ==
 
== הערות טכניות וכלליות  ==
  
שורה 27: שורה 26:
 
*"אין בחוקיו דאגה לקיום הפולחן במשך חייו, אלא רק להמשכיות הפולחן אחר מותו" - הציטוט שאתה מביא בעקבות אמירה זו אינו תומך בה.  
 
*"אין בחוקיו דאגה לקיום הפולחן במשך חייו, אלא רק להמשכיות הפולחן אחר מותו" - הציטוט שאתה מביא בעקבות אמירה זו אינו תומך בה.  
 
*"בשל אופיו המעשׂי, ניתן להניח כי הטלת הנחיות כה ברורות, ולצידן עונשים מופשטים (כזעם האלים) על הפרתן מצביעה על אדיקות דתית גבוהה באיזור זה" - אפשרות נוספת היא, שהוא היה כל-כך אדוק, שראה בכך איום מספיק, בלי קשר לסביבה. מספיק שהוא חושב שכולם אדוקים כמוהו, גם אם בעצם הם לא.<br>
 
*"בשל אופיו המעשׂי, ניתן להניח כי הטלת הנחיות כה ברורות, ולצידן עונשים מופשטים (כזעם האלים) על הפרתן מצביעה על אדיקות דתית גבוהה באיזור זה" - אפשרות נוספת היא, שהוא היה כל-כך אדוק, שראה בכך איום מספיק, בלי קשר לסביבה. מספיק שהוא חושב שכולם אדוקים כמוהו, גם אם בעצם הם לא.<br>
 +
 +
=== פרק ב ===
 +
 +
*"מקרה יוצא דופן ונדיר של בן תמותה החוצה את הקו המפריד" - בשלב זה כבר היו די הרבה תקדימים, כולל של מלכים לא מאד חשובים (הסלווקים המאוחרים יותר, למשל). חדד מה פה יוצא דופן ונדיר.
 +
*חופשי שש-בש
 +
*שיבוץ מעולה של הציטוט מוירגיליוס
 +
*יופי של מסקנות באופן כללי
 +
 +
==הערכה==
 +
 +
*העבודה מרתקת לקריאה, וניכר שעשׂית עבודת מחקר מקיפה, שקראת את המקור הראשוני קריאה צפופה ופוריה, ושערכת היכרות נאה עם ספרות המחקר.
 +
*מסקנות העבודה מעניינות והגיוניות. בניתוח החומר ובהגעה למסקנות עשׂית שימוש נרחב בכלים ובהקשרים שנלמדו בכתה.
 +
*השימוש בויקי ללא רבב, ומעשיר את העבודה מאד. יש בדעתי לעשׂות בה שימוש כפרק בסלבוס בפרו"ס בסמסטר ב' השנה, [[תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|עולם חדש מופלא]].
 +
*אני ממליץ לך בחום להשוות גרסאות כדי לראות את '''כל התיקונים שעשׂיתי''', אף העריכות הקלות ביותר. ממעקב צפוף כזה אני מקווה שתלמד הרבה מאד על סגנון והגשה לקראת כתיבת העבודות הבאות.
 +
*ציון על עבודה מצויינת זו ימסר באופן פרטי.

גרסה אחרונה מ־11:30, 12 באוקטובר 2010

הערות ד"ר א. 11:29, 12 באוקטובר 2010 (UTC)

הערות טכניות וכלליות

  • טפלתי בדף הבית, ערכתי את הטקסט וניקיתי את הקוד. אנא עבור על השינויים בקפדנות, וראה כיצד תוכל להמשיך אתה במבצע הנקיון והעריכה (שהיא יותר חשובה; אולי תוכל לאמץ מספר תכסיסים סגנוניים).
  • קישורים מועילים, גם לסרט וגם לעמותה
  • דף הביבליוגרפיא מרשים.
    • במקורות העתיקים כדאי להוסיף מראה מקום מלא (יצירה ופרק) גלויים לעין
    • ספרות מחקר - סדר לפי א"ב עברי, שכן זה מה שיראה הציבור בעבודתך
  • אנטוניוס ולא אנטוני
  • נופך ולא נופח
  • בציוותי אלים סינקרטיסטיים אנא השתמש במקף ולא בלוכסן: ארטגנס-הרקלס-ארס

הערות תכניות

מבוא

בסקירת המאורעות נפל בלבול במהלך מלחמת האזרחים, כשקרב פיליפי השתרבב לך לפני מות קיסר. התחלתי לתקן, ואז ראיתי שאינני בטוח מה בדיוק סדר הדברים. אנא תקן מה שצריך.

פרק א

  • אולי כדאי להחליף את שם הפרק מ"ארטגנס \ הרקלס \ ארס" ל"אדון המצבים הנואשים"? זה העסק המרכזי בפסקא, לדעתי.
  • דרוש מראה מקום לאלכסנדר כמלך המלכים
  • "או שמא דווקא כאדם אשר גורלו הוא אשר תמיד מובילו למצבים נואשים?" - שאלה מצויינת
  • אנטיוכוס הראשון האל - יש טעם לפתח מעט את עניין הסובלנות הדתית של הדת החדשה, המצטרפת לצד ולא במקום הדת הישנה. זו הגמישות הטבעית של אמונה פוליתאיסטית-סֻנקרטיסטית.
  • "נראה כי אנטיוכוס מאמין, או לפחות מבקש להציג עצמו כמאמין, שהוא אכן נבדל מכלל האנושות בשל גורלו הטוב, וכי גם אם נפשו תשכון עם האלים לאחר מותו, הוא יחיה לנצח באמצעות הנצחתו בדתו" - קשה לי עם וכי גם אם. לא לגמרי ברור מה היחס של פסוקית זו לשאר המשפט. חשוב על ניסוח מחדש.
  • "אין בחוקיו דאגה לקיום הפולחן במשך חייו, אלא רק להמשכיות הפולחן אחר מותו" - הציטוט שאתה מביא בעקבות אמירה זו אינו תומך בה.
  • "בשל אופיו המעשׂי, ניתן להניח כי הטלת הנחיות כה ברורות, ולצידן עונשים מופשטים (כזעם האלים) על הפרתן מצביעה על אדיקות דתית גבוהה באיזור זה" - אפשרות נוספת היא, שהוא היה כל-כך אדוק, שראה בכך איום מספיק, בלי קשר לסביבה. מספיק שהוא חושב שכולם אדוקים כמוהו, גם אם בעצם הם לא.

פרק ב

  • "מקרה יוצא דופן ונדיר של בן תמותה החוצה את הקו המפריד" - בשלב זה כבר היו די הרבה תקדימים, כולל של מלכים לא מאד חשובים (הסלווקים המאוחרים יותר, למשל). חדד מה פה יוצא דופן ונדיר.
  • חופשי שש-בש
  • שיבוץ מעולה של הציטוט מוירגיליוס
  • יופי של מסקנות באופן כללי

הערכה

  • העבודה מרתקת לקריאה, וניכר שעשׂית עבודת מחקר מקיפה, שקראת את המקור הראשוני קריאה צפופה ופוריה, ושערכת היכרות נאה עם ספרות המחקר.
  • מסקנות העבודה מעניינות והגיוניות. בניתוח החומר ובהגעה למסקנות עשׂית שימוש נרחב בכלים ובהקשרים שנלמדו בכתה.
  • השימוש בויקי ללא רבב, ומעשיר את העבודה מאד. יש בדעתי לעשׂות בה שימוש כפרק בסלבוס בפרו"ס בסמסטר ב' השנה, עולם חדש מופלא.
  • אני ממליץ לך בחום להשוות גרסאות כדי לראות את כל התיקונים שעשׂיתי, אף העריכות הקלות ביותר. ממעקב צפוף כזה אני מקווה שתלמד הרבה מאד על סגנון והגשה לקראת כתיבת העבודות הבאות.
  • ציון על עבודה מצויינת זו ימסר באופן פרטי.