הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:Eyalmeyer"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ
מ
שורה 10: שורה 10:
  
 
'''ראשי תיבות של כתבי עת: '''[http://amitay.haifa.ac.il/images/2/2a/L'Ann%C3%A9e_Philologique_-_Abbreviations.pdf Abbreviations Used in L'Année Philologique]  
 
'''ראשי תיבות של כתבי עת: '''[http://amitay.haifa.ac.il/images/2/2a/L'Ann%C3%A9e_Philologique_-_Abbreviations.pdf Abbreviations Used in L'Année Philologique]  
 
  
 
<br> &lt;div dir="ltr" align="left"&gt;  
 
<br> &lt;div dir="ltr" align="left"&gt;  

גרסה מ־16:28, 16 בינואר 2011

תחזוקה: שיחת משתמש:Oamitay / שיחת משתמש:Ronny Reshef / אייל מאיר חלוקת שמות משתמש / תחזוקה

פרויקטים: גיאופוליטיקה - עבודה / מונותאיזם - עבודה / מיתוס והיסטוריה - עבודה

קישורים חשובים: מקורות ראשוניים ועתיקים / מחקר מודרני - רשימה ביבליוגרפית / מקורות עתיקים ברשת

תבניות: פריט מחקר מודרני / מקור עתיק

מילונים ברשת: לטינית-אנגלית; לטינית-אנגלית (Perseus) יוונית-אנגלית; צרפתית-אנגלית; ניתוח פעלים בצרפתית ואנגלית; גרמנית-אנגלית.

ראשי תיבות של כתבי עת: Abbreviations Used in L'Année Philologique


<div dir="ltr" align="left">

<div dir="rtl" align="right">

<div align="left">

<div dir="ltr" align="justify">

<div dir="rtl" align="justify">

<div align="justify">

הצעת מחקר

אייל מאיר - הצעת מחקר

תעסוקה מבצעית ד"ר א. 01:25, 9 במאי 2010 (UTC)

צינורות מקובלים

Mason 2003

רוני רשף על אריק גרואן, 2004. גולה: יהודים בין יוונים ורומאים.

תדפיסים ותמונות

ב

פרויקטים

עבודות

תיקונים:

להעביר ולהדגיש את הערה 17, פרק ראשון, לגוף העבודה. לשים דגש על גירושים נוספים שארעו ברומא לפני ובסמוך לגירוש.

להוסיף את אלמנט החנינה בגירוש, שלכאורה פוגע בדת היהודית אבל למעשה פוגע בקהילה היהודית עצמה, בעוד הוא נותן אפשרות מילוט לכל אלו שהתגיירו או טרמפיסיטים למיניהם.

אייל מאיר מראי מקום נוספים - גירוש יהודים

תרגומים

קורסים

מיתוס והסיטוריה

אייל מאיר מיתוס והיסטוריה

אייל מאיר סיכום מכונת הממים

אייל מאיר מספר הערות על גרה וקוטון

אייל מאיר מספר הערות על פרדריקסמיר

אייל מאיר אלכסנדר בגורדיון

בקשר לעבודה

העבודה תתמקד במיתוס מן העת העתיקה והניסיון ללמוד ממנו היסטוריה.

סוגיות בחקר אלכסנדר

תשעא א - קריאה מודרכת MA - קורטיוס רופוס

הכרונולוגיה של יוספוס

יוספוס (קדמוניות 18.63-64) של ישו:

Γίνεται δὲ κατὰ τοῦτον τὸν χρόνον Ἰησοῦς σοφὸς ἀνήρ, εἴγε ἄνδρα αὐτὸν λέγειν χρή: ἦν γὰρ παραδόξων ἔργων ποιητής, διδάσκαλος ἀνθρώπων τῶν ἡδονῇ τἀληθῆ δεχομένων, καὶ πολλοὺς μὲν Ἰουδαίους, πολλοὺς δὲ καὶ τοῦ Ἑλληνικοῦ ἐπηγάγετο: ὁ χριστὸς οὗτος ἦν. [64] καὶ αὐτὸν ἐνδείξει τῶνπρώτων ἀνδρῶν παρ᾽ ἡμῖν σταυρῷ ἐπιτετιμηκότος Πιλάτου οὐκ ἐπαύσαντο οἱ τὸ πρῶτονἀγαπήσαντες: ἐφάνη γὰρ αὐτοῖς τρίτην ἔχων ἡμέραν πάλιν ζῶν τῶν θείων προφητῶν ταῦτά τε καὶἄλλα μυρία περὶ αὐτοῦ θαυμάσια εἰρηκότων. εἰς ἔτι τε νῦν τῶν Χριστιανῶν ἀπὸ τοῦδε ὠνομασμένονοὐκ ἐπέλιπε τὸ φῦλον.

מחשבות לקראת השיעור

  • למה יוספוס תוקף דווקא את פולחן איסיס?
    • התשובה תלויה באותנטיות הסיפור. לא סביר שהוא בדה את הסיפור כולו מליבו.
      • ??? מעלה סברה שהוא הסתמך על רכילות שהסתובבה בשטח.
      • מוהרינג (עמ' 299) אכן מציין שיוספוס משתמש בפולחן איסיס למטרתו, אך מנמק את בחירה היא שיוספוס חשב שמקדש איסיס הוא המקום שבו יכול היה להתרחש אירוע שכזה.
      • פאר (עמ' 145) מציין שהמקור לסיפור היה סיפור נקטנבו, ושיוספוס השתמש בסיפור דומה כדי לנגח את הטענה למוצאו האלוהי של ישו.
  • מצד אחד דומיטיאנוס (ושאר הפלאויים) היו אוהדים לפולחן איסיס, מצד שני זה לא הפריע לו להעריך את טיבריוס כמודל לחיקוי, אותו טיבריוס שחירב את מקדש איסיס לפי יוספוס.
    • יכול להיות שבחירת פולחן איסיס כנפגע העיקרי על ידי טיבריוס הייתה ניסיון נוסף לפגיעה בדת מצרית זו?
      • למרות שיוספוס טוען בדיווחו שהפולחן המצרי ספג עונש קל יחסית לפשע שביצע.
  • למה יוספוס מציין שוספסיאנוס וטיטוס בילו את הלילה שלפני הטריומף בקרבת מקדש איסיס?
    • פתרון חסכוני - הציון של מקדש איסיס סייע לקוראים להבין איפה בדיוק ברומא בילו הקיסרים את הלילה שלפני הטריומף.
    • פתרון פחות חסכני - הבלטת הקשר שבין הפלאוויים לפולחן איסיס.
      • אם כן, לא היה יותר הגיוני שכבר היה מספר שהם בילו את הלילה בתוך מקדש איסיס? הרי אם הביקורת היא רק למביני דבר, לא סביר שהיו מותחים ביקורת חריפה על יוספוס בכך שהתבלבל במקום שבו שהו הקיסר ובנו בלילה לפני הטריומף (והטעות הכרונולוגית של האירוע במקדש איסיס מחזק טענה זו).
      • גם אם המטבעות יאששו שמדובר במקדש שבקמפוס מרטיוס, יוספוס מציין בפירוש שהם בילו את הלילה ליד המקדש ולא במקדש.
    • אפשרות שלישית: הפתרון החסכוני הוא הנכון, אמנם וספסיאנוס וטיטוס היו קשורים אף הם לאיסיס, יוספוס לא רצה להכפיש את שמם. מייסון (2003, עמ' 563) מראה כמה יוספוס נפגע לאחר שדומיטיאנוס עלה לשלטון. סביר שהוא ירצה להשחיר את פניו של דומיטיאנוס ולהימנע מלהכפיש את וספסיאנוס וטיטוס.
      • חוסר הוודאות סביב המקום בו בילו את הלילה וספסיאנוס וטיטוס רק פוגע בטיעון המרכזי ואולי עדיף להשמיטו ולהתרכז רק בדומיטיאנוס, שלא חסרות עדויות הקושרות אותו לפולחן איסיס.

הטקסט ביוונית: οὐ τῶν ἄνω βασιλείων ἀλλὰ πλησίον τοῦ τῆς Ἴσιδος ἱεροῦ

  • בנוגע לשריפת מקדש איסיס בשנת 80 והשיפוץ. יש לבדוק האם רק המקדש של איסיס זכה לשיפוץ או שהיה מעין גל של "עשייה" שנקטו בו הקיסרים כדי להראות להמונים כבר מיטיבים עימם הקיסרים מהשושלת הפלבאית.
    • אם באמת החל מפעל בנייה גדול, השיפוץ של מקדש איסיס מקבל פחות משמעות ונכנס למפעל בנייה אחד מני רבים.
  • בנוגע לתחרות בין המקדשים. מדוע יוספוס צריך לחשוב ששיפוץ המקדש של איסיס ברומא בא על חשבון המקדש בירושלים?
  • בנוגע לאחרית הדבר: מדוע מותם של גלבריו וקלמנס זירז את מותו של דומיטיאנוס?
    • אפשר לטעון שדומיטיאנוס פעל נגד אלו שאיימו עליו פוליטית ובכך שחיסל את המנהיגים והחליש את החוג 'היהודי', שחתר תחתיו, האריך את שלטונו וכתוצאה מכך את חייו.
    • מנגד ניתן לומר שמכיוון שהחל לפעול נגד בכירים בשלטונו הוא גרם לשאר הקושרים, שעצם קיומם הוא עובדה כי דומיטיאנוס אכן נרצח, לפחד לגורלם ולהאיץ את תוכניתם לפני שדומיטיאנוס יחסל גם אותם.
  • אם איסיס המשיכה לפרוח ברומא לאחר רצח דומיטיואנוס, האם זה לא מחליש את מידת השפעתם של הפלאוויים על פולחן זה ולראותם כסוכנים של מגמה רחבה וכללית יותר, שהחלה עוד לפני עלייתם ונמשכה לאחר לכתם.

תחוזקה ומדריכים לשימוש בויקי

שינוי לוגו

מדיה ויקי:Sidebar

מדיה ויקי:Monobook.css

מדריך לשפת התוכנה

מדריך לשימוש בקישורים שונים

מדריך נוסף לקישורים בויקי

נורמות בנוגע לאינדקסים

  1. למשל הערך ספר ברית דמשק - להציב את הקישור באות ב' או באות ד' או ס'? או אולי בכולן?
  2. בראש הדף יהיה הקישור שמאפשר לי לחזור אחורנית (לדעתי צריך להיות קיים בכל דפי האתר בשל עניין העריכה)
  3. קישורים לדפים אישיים - לשים תחת הקישורים הנוספים.
  4. לשאוף שאם הטקטס נלקח מאתר כל שהו באינטרנט, להוסיף קישור. אם הוא מתוך ספר, להוסיף פירוט ביבליוגרפי.
  5. מה יכיל דף המקור:
  • ציטוט המקור (במקרה והקטע רחב יש להוסיף חלוקה פנימית).
  • כותרת להערות.
  • כותרת לקישורים נוספים.

ניסיונות

ניסיון

קטגוריות

הפקודה שבאמצעותה שמים מושג בראש הדף, ללא קשר לסדר הא-ב:

קטגוריה:שפות סלאביות|* (בסוגריים מרובעים כפולים).

פקודה שבאמצעותה אני אוכל להפוך את סדר המילים, לפי הא-ב:

קטגוריה:מתמטיקאים|פסקל, בלז (בסוגריים מרובעים כפולים)

כך הערך בלז פסקל יופיע במיון אות פ ולא באות ב.

דרך נוספת - הוספת:

מיון רגיל:פסקל, בלז (בסוגריים מסולסלים כפולים).

ספרים להזמנה

ספרים שיש להזמין שוב - תזה

Ancient Greek Novels - The Fragments PA3632.A53 1995

Collected Ancient Greek Novels - PA.3632.C65 1989

BM625.M54 2001 - מלחמת גוג ומגוג

DS123.G5 1997 - במלכות ישמעאל בתקופת הגאונים

The Hebrew Folktale GR98.Y3713 1999

PJ5044.A2 1998 האביר, השד והבתולה

אתר מעניין בנושא אחרית הימים

תזה

אייל מאיר פריטי מחקר מודרני - תזה

אייל מאיר עבודת מחקר - מראי מקום

מדרש תנחומה, ויקרא, פרשת אמור 6

ויקרא רבה 27.1

פסיקתא דרב כהנא

הרדוטוס 1.205-208 = כפי שאלכסנדר לא רצה להינגף לפני מלכת האמזונות, כך כורש לא רצה להינגף בפני מלכת המאסאגטים.

בר כוכבא ודיוניסיוס רוכבים על אריה!

חידושים בויקי

עוגן

לחץ על הקישור ממינות למלכות#.D7.A1.D7.95.D7.98.D7.94, יצרתי שם עוגן --Mordecai Karniel 06:52, 30 ביוני 2010 (UTC)

בשם העוגן רצוי להשתמש במילה ולא במספר (בגלל כיווניות) ורק מילה אחת (בלי רווח) Mordecai Karniel 06:54, 30 ביוני 2010 (UTC)

תבנית:בעבודה

קבל תבנית:בעבודה שתאפשר לכותבים לסמן שהדף בעבודה Mordecai Karniel 14:07, 3 באוגוסט 2010 (UTC)

תבנית:הולדת

בדוק בתחתית הדף תשעא חברה ומשטר ברפובליקה הרומית - המהפכה של סרוויוס טוליוס ובראש הדף תשעא חברה ומשטר ברפובליקה הרומית - תריסר הלוחות האם זו התבנית שהתכוונת אליה --Mordecai Karniel 20:54, 9 בדצמבר 2010 (UTC)

ד"ר א שינה את שם התבנית ל"תשעא-א-רפובליקא". כשאתה מוסיף את התבנית לדף אתה לא צריך לכתוב תבנית:XXX אלא רק את שם התבנית. במקרה שלנו {{תשעא-א-רפובליקא}} .--Mordecai Karniel 10:27, 10 בדצמבר 2010 (UTC)

Word to PDF

http://www.freepdfconvert.com/