הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:Eyalmeyer"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ (ספרים להזמנה)
מ (שונות)
 
(189 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{אייל-פרויקטים}}
+
__ללא_תוכן_עניינים__
  
'''תחזוקה''': [[שיחת משתמש:Oamitay]] / [[שיחת משתמש:Ronny Reshef]] / [[אייל מאיר חלוקת שמות משתמש]] / [[תחזוקה]] / [[חידושים בויקי]]
+
{{אייל מאיר-סרגל ניווט-ראשי}}
  
'''ראשי תיבות של כתבי עת: '''[http://amitay.haifa.ac.il/images/2/2a/L'Ann%C3%A9e_Philologique_-_Abbreviations.pdf Abbreviations Used in L'Année Philologique]
+
{{קודים שימושיים}}
  
<br> &lt;div dir="ltr" align="left"&gt;
+
__תוכן_עניינים__
  
&lt;div dir="rtl" align="right"&gt;
+
=הודעות=
  
&lt;div align="left"&gt;
+
'''כאן אפשר לשאול אותי כל מה שעולה על הדעת בקשר לשימוש באתר הויקי ובקשר לנעשׂה בקורסים השונים. אני מקבל התראה מהמערכת בכל פעם שמישהי/ו משאיר/ה לי הודעה בדף השׂיחה.'''
  
&lt;div dir="ltr" align="justify"&gt;
+
=ויקיפידה העולמית=
  
&lt;div dir="rtl" align="justify"&gt;
+
[http://www.attalus.org/names/a/archelaus.html#6 אטלוס - ארכלאוס]
  
&lt;div align="justify"&gt;
+
[http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Eyalmeyer2&action=edit&redlink=1 דף המשתמש שלי בויקיפדיה העולמית] הסיסמא - כרגיל.
  
= תעסוקה מבצעית [[משתמש:Oamitay|ד"ר א.]] 01:25, 9 במאי 2010 (UTC)  =
+
[[אייל מאיר - ארכלאוס]]
  
== צינורות מקובלים  ==
+
=ראשי תיבות חשובים=
  
[[רוני רשף על אריק גרואן, 2004. גולה: יהודים בין יוונים ורומאים.]]
+
CIL = Corpus Inscriptionum Latinarum
  
== תדפיסים ותמונות  ==
+
=תבנית=
  
ב
+
| align="center" style="background-color: #FFFF99; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 95%;"
 +
|
 +
 
 +
 
 +
 
 +
|
 +
 
 +
להוסיף רק {}
 +
 
 +
[[Numa Pompilius|דף עם תבנית מעולה שמוטי העלה]]
  
 
= <span style="background-color: #ffff00">פרויקטים</span>  =
 
= <span style="background-color: #ffff00">פרויקטים</span>  =
 +
 +
===[[אומנס איש קרדיא]]===
 +
 +
=== מושגים  ===
 +
 +
מחשבות לאחר ניסוי בהוספת קטגוריות.
 +
 +
*'''דבר ראשון''': אחרי שכולם מסיימים להעלות את החומרים שלהם, לעבור על כל הדפים ולדאוג לאחידות לפי כללים שנקבע מראש.
 +
*להחליט על נוסח אחיד - מושגים ''בעברית'' או ''באנגלית''. שניהם יחדיו יוצרים סיבוך רב.
 +
**אני חושב שיש לתת עדיפות לעברית - להסתמך על ספר לימוד קאנוני בקביעת הכיתוב של כותרת המושג והפנייה לספר בכל מושג (שצמן, עמית וגולן).
 +
**מכיוון שסביר להניח שמושגים ללא תרגום קאנוני בעברית יהיו מעטים אולי יתאפשר לפתוח להם רשימה ייעודית למושגים באנגלית ללא תרגום מקובל ושגור.
 +
*השימוש בקטגוריות - לא יעיל כל עוד ישנה אי אחידות ושימוש מקביל באנגלית ועברית.
 +
**למשל המושג - Evander = בעברית א באנגלית E.
 +
*ערכים המורכבים ממספר שמות - למשל Ambrosius Theodosius Macrobius:
 +
**אם מדובר במקור עתיק - להציבו במאגר לפי השם שנהוג להשתמש בו בציטוט - במקרה זה Macrobius. לכן באות מ'.
 +
**אם מדובר בדמות היסטורית לקבוע האם שמו הפרטי (ראשון) או שם המשפחה.
 +
**בכל מקרה, לקבוע נוהל אחיד!
 +
***יהיה נכון לבדוק גם במקרה זה בספר לימוד באיזה שם נוהגים לציינו ולהתאים את עצמנו למסורת במחקר.
 +
*'''חשוב: לכתוב את כל הנהלים שנחליט עליהם במקום מסודר וייעודי בויקי - כי מה שלא רשום לא קיים.'''
  
 
=== עבודות  ===
 
=== עבודות  ===
שורה 42: שורה 70:
 
*[[אייל מאיר סיכום של Jouanno 2002]]
 
*[[אייל מאיר סיכום של Jouanno 2002]]
  
= קורסים  =
+
=פרויקטים =
 
 
=== מיתוס והסיטוריה  ===
 
 
 
[[אייל מאיר מיתוס והיסטוריה]]
 
 
 
[[אייל מאיר סיכום מכונת הממים]]
 
 
 
[[אייל מאיר מספר הערות על גרה וקוטון]]
 
 
 
[[אייל מאיר מספר הערות על פרדריקסמיר]]
 
 
 
[[אייל מאיר אלכסנדר בגורדיון]]
 
 
 
'''בקשר לעבודה'''
 
 
 
העבודה תתמקד במיתוס מן העת העתיקה והניסיון ללמוד ממנו היסטוריה.
 
 
 
=== סוגיות בחקר אלכסנדר  ===
 
 
 
[[תשעא א - קריאה מודרכת MA - קורטיוס רופוס]]
 
 
 
[[הכרונולוגיא של יוספוס, ענתיקות, יח 65-84|הכרונולוגיה של יוספוס]]
 
 
 
'''יוספוס (קדמוניות 18.63-64) של ישו: '''
 
<div dir="ltr" align="left">
 
Γίνεται δὲ κατὰ τοῦτον τὸν χρόνον Ἰησοῦς σοφὸς ἀνήρ, εἴγε ἄνδρα αὐτὸν λέγειν χρή: ἦν γὰρ παραδόξων ἔργων ποιητής, διδάσκαλος ἀνθρώπων τῶν ἡδονῇ τἀληθῆ δεχομένων, καὶ πολλοὺς μὲν Ἰουδαίους, πολλοὺς δὲ καὶ τοῦ Ἑλληνικοῦ ἐπηγάγετο: ὁ χριστὸς οὗτος ἦν. [64] καὶ αὐτὸν ἐνδείξει τῶνπρώτων ἀνδρῶν παρ᾽ ἡμῖν σταυρῷ ἐπιτετιμηκότος Πιλάτου οὐκ ἐπαύσαντο οἱ τὸ πρῶτονἀγαπήσαντες: ἐφάνη γὰρ αὐτοῖς τρίτην ἔχων ἡμέραν πάλιν ζῶν τῶν θείων προφητῶν ταῦτά τε καὶἄλλα μυρία περὶ αὐτοῦ θαυμάσια εἰρηκότων. εἰς ἔτι τε νῦν τῶν Χριστιανῶν ἀπὸ τοῦδε ὠνομασμένονοὐκ ἐπέλιπε τὸ φῦλον.
 
<div dir="rtl" align="right">
 
 
 
=מחשבות לקראת השיעור=
 
 
 
*למה יוספוס תוקף דווקא את פולחן איסיס?
 
**התשובה תלויה באותנטיות הסיפור. לא סביר שהוא בדה את הסיפור כולו מליבו.
 
***??? מעלה סברה שהוא הסתמך על רכילות שהסתובבה בשטח.
 
***מוהרינג (עמ' 299) אכן מציין שיוספוס משתמש בפולחן איסיס למטרתו, אך מנמק את בחירה היא שיוספוס חשב שמקדש איסיס הוא המקום שבו יכול היה להתרחש אירוע שכזה.
 
***פאר (עמ' 145) מציין שהמקור לסיפור היה סיפור נקטנבו, ושיוספוס השתמש בסיפור דומה כדי לנגח את הטענה למוצאו האלוהי של ישו.
 
 
 
*מצד אחד דומיטיאנוס (ושאר הפלאויים) היו אוהדים לפולחן איסיס, מצד שני זה לא הפריע לו להעריך את טיבריוס כמודל לחיקוי, אותו טיבריוס שחירב את מקדש איסיס לפי יוספוס.
 
**יכול להיות שבחירת פולחן איסיס כנפגע העיקרי על ידי טיבריוס הייתה ניסיון נוסף לפגיעה בדת מצרית זו?
 
***למרות שיוספוס טוען בדיווחו שהפולחן המצרי ספג עונש קל יחסית לפשע שביצע.
 
 
 
*למה יוספוס מציין שוספסיאנוס וטיטוס בילו את הלילה שלפני הטריומף '''בקרבת''' מקדש איסיס?
 
**פתרון חסכוני - הציון של מקדש איסיס סייע לקוראים להבין איפה בדיוק ברומא בילו הקיסרים את הלילה שלפני הטריומף.
 
**פתרון פחות חסכני - הבלטת הקשר שבין הפלאוויים לפולחן איסיס.
 
***אם כן, לא היה יותר הגיוני שכבר היה מספר שהם בילו את הלילה בתוך מקדש איסיס? הרי אם הביקורת היא רק למביני דבר, לא סביר שהיו מותחים ביקורת חריפה על יוספוס בכך שהתבלבל במקום שבו שהו הקיסר ובנו בלילה לפני הטריומף (והטעות הכרונולוגית של האירוע במקדש איסיס מחזק טענה זו).
 
***גם אם המטבעות יאששו שמדובר במקדש שבקמפוס מרטיוס, יוספוס מציין בפירוש שהם בילו את הלילה ליד המקדש ולא במקדש.
 
**אפשרות שלישית: הפתרון החסכוני הוא הנכון, אמנם וספסיאנוס וטיטוס היו קשורים אף הם לאיסיס, יוספוס לא רצה להכפיש את שמם. מייסון (2003, עמ' 563) מראה כמה יוספוס נפגע לאחר שדומיטיאנוס עלה לשלטון. סביר שהוא ירצה להשחיר את פניו של דומיטיאנוס ולהימנע מלהכפיש את וספסיאנוס וטיטוס.
 
***חוסר הוודאות סביב המקום בו בילו את הלילה וספסיאנוס וטיטוס רק פוגע בטיעון המרכזי ואולי עדיף להשמיטו ולהתרכז רק בדומיטיאנוס, שלא חסרות עדויות הקושרות אותו לפולחן איסיס.
 
 
 
'''הטקסט ביוונית:'''
 
οὐ τῶν ἄνω βασιλείων ἀλλὰ '''πλησίον''' τοῦ τῆς Ἴσιδος ἱεροῦ
 
 
 
*בנוגע לשריפת מקדש איסיס בשנת 80 והשיפוץ. יש לבדוק האם רק המקדש של איסיס זכה לשיפוץ או שהיה מעין גל של "עשייה" שנקטו בו הקיסרים כדי להראות להמונים כבר מיטיבים עימם הקיסרים מהשושלת הפלבאית.
 
**אם באמת החל מפעל בנייה גדול, השיפוץ של מקדש איסיס מקבל פחות משמעות ונכנס למפעל בנייה אחד מני רבים.
 
 
 
*בנוגע לתחרות בין המקדשים. מדוע יוספוס צריך לחשוב ששיפוץ המקדש של איסיס ברומא בא על חשבון המקדש בירושלים?
 
 
 
*בנוגע לאחרית הדבר: מדוע מותם של גלבריו וקלמנס זירז את מותו של דומיטיאנוס?
 
**אפשר לטעון שדומיטיאנוס פעל נגד אלו שאיימו עליו פוליטית ובכך שחיסל את המנהיגים והחליש את החוג 'היהודי', שחתר תחתיו, האריך את שלטונו וכתוצאה מכך את חייו.
 
**מנגד ניתן לומר שמכיוון שהחל לפעול נגד בכירים בשלטונו הוא גרם לשאר הקושרים, שעצם קיומם הוא עובדה כי דומיטיאנוס אכן נרצח, לפחד לגורלם ולהאיץ את תוכניתם לפני שדומיטיאנוס יחסל גם אותם.
 
 
 
*אם איסיס המשיכה לפרוח ברומא לאחר רצח דומיטיואנוס, האם זה לא מחליש את מידת השפעתם של הפלאוויים על פולחן זה ולראותם כסוכנים של מגמה רחבה וכללית יותר, שהחלה עוד לפני עלייתם ונמשכה לאחר לכתם.
 
 
 
= תחוזקה ומדריכים לשימוש בויקי  =
 
 
 
[http://support.wiki-site.com/viewtopic.php?p=152&forum=100708&alias=#152 שינוי לוגו]
 
 
 
[[מדיה ויקי:Sidebar]]
 
 
 
[[מדיה ויקי:Monobook.css|מדיה ויקי:]][[מדיה ויקי:Monobook.css|Monobook.css]]
 
 
 
[http://tlt.its.psu.edu/suggestions/international/web/tips/align.html מדריך לשפת התוכנה]
 
 
 
[http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:%D7%A7%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9D#.D7.A7.D7.99.D7.A9.D7.95.D7.A8.D7.99.D7.9D_.D7.A4.D7.A0.D7.99.D7.9E.D7.99.D7.99.D7.9D מדריך לשימוש בקישורים שונים]
 
 
 
[http://wapedia.mobi/he/%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%94:%D7%A7%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D מדריך נוסף לקישורים בויקי]
 
 
 
= נורמות בנוגע לאינדקסים  =
 
 
 
#למשל הערך ספר ברית דמשק - להציב את הקישור באות ב' או באות ד' או ס'? או אולי בכולן?
 
#בראש הדף יהיה הקישור שמאפשר לי לחזור אחורנית (לדעתי צריך להיות קיים בכל דפי האתר בשל עניין העריכה)
 
#קישורים לדפים אישיים - לשים תחת הקישורים הנוספים.
 
#לשאוף שאם הטקטס נלקח מאתר כל שהו באינטרנט, להוסיף קישור. אם הוא מתוך ספר, להוסיף פירוט ביבליוגרפי.
 
#מה יכיל דף המקור:
 
 
 
*ציטוט המקור (במקרה והקטע רחב יש להוסיף חלוקה פנימית).
 
*כותרת להערות.
 
*כותרת לקישורים נוספים.
 
 
 
= ניסיונות<br>  =
 
 
 
[[ניסיון|דף ניסיונות]]<br>
 
 
 
= תזה  =
 
 
 
[[אייל מאיר פריטי מחקר מודרני - תזה]]
 
 
 
[[אייל מאיר עבודת מחקר - מראי מקום]]
 
 
 
[http://kodesh.snunit.k12.il/tan/b0031.htm/#9 מדרש תנחומה, ויקרא, פרשת אמור 6]
 
  
[http://www.biu.ac.il/JS/midrash/VR/outfiles/OUT27-01.htm ויקרא רבה 27.1]
+
===בהשהייה===
  
[http://www.daat.ac.il/daat/vl/tohen.asp?id=166 פסיקתא דרב כהנא]  
+
[[אייל מאיר - תמצית דיווחו של דיוניסיוס על הרקלס באיטליה]]
  
הרדוטוס 1.205-208 = כפי שאלכסנדר לא רצה להינגף לפני מלכת האמזונות, כך כורש לא רצה להינגף בפני מלכת המאסאגטים.
+
===הסתיימו===
 
 
בר כוכבא ודיוניסיוס רוכבים על אריה!
 
 
 
===ספרים שיש להזמין שוב - תזה===
 
 
 
 
 
Ancient Greek Novels - The Fragments PA3632.A53 1995
 
 
 
Collected Ancient Greek Novels - PA.3632.C65 1989
 
 
 
BM625.M54 2001 - מלחמת גוג ומגוג
 
 
 
DS123.G5 1997 - במלכות ישמעאל בתקופת הגאונים
 
 
 
The Hebrew Folktale GR98.Y3713 1999
 
 
 
PJ5044.A2 1998 האביר, השד והבתולה
 
 
 
אתר מעניין בנושא [http://www.aharit.com/c.html אחרית הימים]
 
 
 
=קישורים שימושיים=
 
 
 
=== Word to PDF  ===
 
 
 
http://www.freepdfconvert.com/
 
 
 
=פרויקטים שהסתיימו=
 
  
 +
*[[האלכסנדר-רומאנס העברי - הענף השלישי]]
 
*[[אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית]]
 
*[[אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית]]
 +
*[[תשע מונותאיזם עבודה מסכמת אייל מאיר|מונותאיזם - גירוש היהודים מרומא בשנת 19 לספירה]]
 +
*מיתוס והסיטוריה - תש"ע
 +
**[[אייל מאיר מיתוס והיסטוריה]]
 +
**[[אייל מאיר סיכום מכונת הממים]]
 +
**[[אייל מאיר מספר הערות על גרה וקוטון]]
 +
**[[אייל מאיר מספר הערות על פרדריקסמיר]]
 +
**[[אייל מאיר אלכסנדר בגורדיון]]
  
*[[תשע מונותאיזם עבודה מסכמת אייל מאיר|מונותאיזם - גירוש היהודים מרומא בשנת 19 לספירה]]
+
=אתרים מעניינים=
  
*[[אלכסנדר באולמפיאדא]]
+
[https://digitalresearchtools.pbworks.com/w/page/17801672/FrontPage digitalresearchtools wiki]

גרסה אחרונה מ־21:23, 14 באוגוסט 2012


סרגל ניווט

פרויקטים

דפים פנימיים

קבוצות קריאה

תבניות

קישורים שימושיים

דפי ניסוי ועיצוב

מילונים

תחזוקה

קודים שימושיים

<div dir="ltr" align="justify">

<blockquote>

</blockquote>

<div dir="rtl" align="right">

<font face=David size=6>

</font face=David size=6>

<font size=6>

</font size=6>

<div dir="ltr" align="left">

<div dir="rtl" align="right">

<div dir="ltr" align="justify">

<div dir="rtl" align="justify">

הודעות

כאן אפשר לשאול אותי כל מה שעולה על הדעת בקשר לשימוש באתר הויקי ובקשר לנעשׂה בקורסים השונים. אני מקבל התראה מהמערכת בכל פעם שמישהי/ו משאיר/ה לי הודעה בדף השׂיחה.

ויקיפידה העולמית

אטלוס - ארכלאוס

דף המשתמש שלי בויקיפדיה העולמית הסיסמא - כרגיל.

אייל מאיר - ארכלאוס

ראשי תיבות חשובים

CIL = Corpus Inscriptionum Latinarum

תבנית

| align="center" style="background-color: #FFFF99; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 95%;" |


|

להוסיף רק {}

דף עם תבנית מעולה שמוטי העלה

פרויקטים

אומנס איש קרדיא

מושגים

מחשבות לאחר ניסוי בהוספת קטגוריות.

  • דבר ראשון: אחרי שכולם מסיימים להעלות את החומרים שלהם, לעבור על כל הדפים ולדאוג לאחידות לפי כללים שנקבע מראש.
  • להחליט על נוסח אחיד - מושגים בעברית או באנגלית. שניהם יחדיו יוצרים סיבוך רב.
    • אני חושב שיש לתת עדיפות לעברית - להסתמך על ספר לימוד קאנוני בקביעת הכיתוב של כותרת המושג והפנייה לספר בכל מושג (שצמן, עמית וגולן).
    • מכיוון שסביר להניח שמושגים ללא תרגום קאנוני בעברית יהיו מעטים אולי יתאפשר לפתוח להם רשימה ייעודית למושגים באנגלית ללא תרגום מקובל ושגור.
  • השימוש בקטגוריות - לא יעיל כל עוד ישנה אי אחידות ושימוש מקביל באנגלית ועברית.
    • למשל המושג - Evander = בעברית א באנגלית E.
  • ערכים המורכבים ממספר שמות - למשל Ambrosius Theodosius Macrobius:
    • אם מדובר במקור עתיק - להציבו במאגר לפי השם שנהוג להשתמש בו בציטוט - במקרה זה Macrobius. לכן באות מ'.
    • אם מדובר בדמות היסטורית לקבוע האם שמו הפרטי (ראשון) או שם המשפחה.
    • בכל מקרה, לקבוע נוהל אחיד!
      • יהיה נכון לבדוק גם במקרה זה בספר לימוד באיזה שם נוהגים לציינו ולהתאים את עצמנו למסורת במחקר.
  • חשוב: לכתוב את כל הנהלים שנחליט עליהם במקום מסודר וייעודי בויקי - כי מה שלא רשום לא קיים.

עבודות

תרגומים

פרויקטים

בהשהייה

אייל מאיר - תמצית דיווחו של דיוניסיוס על הרקלס באיטליה

הסתיימו

אתרים מעניינים

digitalresearchtools wiki