שיחת משתמש:Oamitay

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

דף עבודה אישי אוֹרי -- -- שיחת משתמש:Eyalmeyer -- -- קישור לדף עריכת סרגל הניווט -- -- אורי אמיתי סיכומי הרצאות

תו"ת בבקשה

[1]

  1. הערת השוליים כאן

תוכן עניינים

הוראות כלליות

כאן אפשר לשאול אותי כל מה שעולה על הדעת בקשר לשימוש באתר הויקי ובקשר לנעשׂה בקורסים השונים. אני מקבל התראה מהמערכת בכל פעם שמישהי/ו משאיר/ה לי הודעה בדף השׂיחה.

בעניינים כלליים (איך כותבים? איפה כותבים? מה כותבים?) אני ממליץ לפנות קודם כל לדף הנורמות. כדי לראות איך מנהלים שׂיחה אני ממליץ להתבונן בצורה ובקוד של השׂיחה לדוגמא בתחתית הדף.

שׂיחות חדשות

Exclamationmark.png נא לזכור ! - נושׂא חדש תמיד למעלה !
(אבל מתחת להודעה זו).



בדיקת עבודה

אורי ערב טוב.

תיקנתי את העבודה שלי, בהתאם להערותיך. אנא בדוק אותה, ואתקנה בהתאם, באם עדיין יהיה בכך צורך.

בתודה, Isaac Abramov 17:04, 13 במרץ 2011 (UTC)

מושגים לויקיפדיא

ערב טוב אוֹרי,

זו רשימת המושגים שהכנתי בינתיים,

התוכל להוסיף ספרים לדוגמא שבהם אפשר להשתמש בשביל לבנות את המושגים?

(אולי כדאי גם שתחדד את ההוראות בהתאם לדרישות שלך, כתבתי לפי מה שאמרת בשיעור עצמו)

וגם, לא שילבתי אותו עדיין בסלבוס, אלא בדף השיחה של הקורס בינתיים (לא ידעתי איפה תרצה שהוא ימוקם בסלבוס).

תודה ושבת שלום,

רוני רשף 19:01, 10 במרץ 2011 (UTC)

גימנסופיסטים

בשיעור שהעברת היום, הקישור ליד פילוסופים ערומים מוביל לדף החמורים.

הפילוסופים העירומים היו הגימנסופיסטים ומי שלמד עליהם היה פירון מאליס--Mordecai Karniel 16:47, 1 במרץ 2011 (UTC)

טופל על ידי רוני רשף. Mordecai Karniel 18:39, 1 במרץ 2011 (UTC)

שלחתי אליך מייל

Mordecai Karniel 21:06, 17 בפברואר 2011 (UTC)

וחוץ מזה, יש תבנית חדשה שאולי תוכלו למצוא בה שימוש:

מלכי רומא
רומולוס (753–717) • טיטוס טאטיוסנומא פומפיליוס (717–673) • טולוס הוסטיליוס (673–642) • אנקוס מרקיוס (642–617) • לוקיוס טרקוויניוס פריסקוס (616–579) • סרביוס טוליוס (578–535) • לוקיוס טרקוויניוס סופרבוס (535– 510/509)
RexKing of Rome
מוטי ~ השם תברכך
איך בונים את כל התבניות הללו? אייל העלה שכדאי להתחיל לשדרג את עיצוב האתר, ואתה נראה מבין.
ד"ר א. 22:22, 17 בפברואר 2011 (UTC)
לבנות תבנית זה קל מאד. 2-3 פקודות קבועות מראש מכסות את רוב התבניות. הבעייה היא להחליט איזה תבנית רוצים ומה יהיה התוכן שבה. ראיתי שאיל השתלט על התורה ובנה כבר תבנית אחת לפחות לבד. בכל מקרה - אם תרצו משהו - תבקשו Mordecai Karniel 21:40, 19 בפברואר 2011 (UTC)
מה שאני באמת רוצה זה לשבת אתך על כוס קפה, ולשׂוחח על האפשרויות הפתוחות בפנינו במ"ה. ד"ר א. 21:53, 19 בפברואר 2011 (UTC)
בממדים שלי יהיה לי קשה לשבת על כוס קפה. אבל אשמח להיפגש איתך. זה דורש תיאום טלפוני, והטלפון שלי נשלח אליך במייל Mordecai Karniel 22:01, 19 בפברואר 2011 (UTC)
באיזה חדר מחר אתה מלמד את העולם ההלניסטי? Mordecai Karniel 19:35, 21 בפברואר 2011 (UTC)
כנראה בבניין ראשי 605, אם כי לפי הרישומים יש יותר קהל ממקומות ישיבה, ובקשתי להזיז חדר. אם יהיו שינויים מחר, אפרסמם במ"ה בדף הסלבוס של הקורס. ד"ר א. 19:51, 21 בפברואר 2011 (UTC)

הצעת המחקר הגנוזה

פתחתי דף לכל מה שהועלה בנוגע לרומאנס מהענף השלישי. כמו כן פתחתי דפי סיכומים לכל המקורות שהסתמכתי עליהם בהצעה.

הכל מרוכז בדף: האלכסנדר-רומאנס העברי - הענף השלישי

אלף תודות! ד"ר א. 22:32, 29 בינואר 2011 (UTC)

לטיפונדיות לעומת ווילה

במקורות שונים נתקלתי פעם בביטוי לטיפונדיה לתיאור אחוזה גדולה שיש בה אדמות חקלאיות המעובדות על ידי קולוני אן עבדים ופעם במונח וילה לתיאור אותה נחלה עצמה שבה יש אדמות האדון ומנסי המעובדים על ידי קולוני. מה ההבדל המהותי בין שני המושגים (לטיפודיה וווילה)? Mordecai Karniel 16:58, 15 בינואר 2011 (UTC)

שני המושׂגים חופפים זה לזה במידה מרובה. Villa היא פשוט אחוזה כפרית, שיכולה להיות מפעל כלכלי המופעל בכוח עבדים, ויכולה להיות אחוזת תענוגות במפרץ נאפולי. Latifundia תבוא בהקשר הכלכלי בראש ובראשונה, על אף שהמחקר חלוק בשאלה מה היא בדיוק לטיפונדיא. התשובה שלי: לשני המונחים לא היתה הגדרה רשמית, וסביר ביותר שאותה נחלה כונתה בשני השמות, לעתים אפילו בפי אותו דובר. ד"ר א. 09:13, 16 בינואר 2011 (UTC)
תודה Mordecai Karniel 21:33, 16 בינואר 2011 (UTC)

תזכורת

#בהמשך לדיון קודם Mordecai Karniel 19:00, 5 בדצמבר 2010 (UTC)

מוטי שלום,
תודה על התזכורת. הנה דברים שהעלה בחכתו ידידי ירון בן-עמי:
  1. פילון יוצא לדיון עליהם מתוך הדיון על האיסיים. קיומו של קשר כלשהו בין שתי הקבוצות (ולו קשר של דיפוזיה רעיונית כושלת) הוא אבן יסוד במחקר. ראוי לציין זאת, ולו ברמז.
  2. הם מתכנסים אחת לשבוע, אבל אחת לשבעה שבועות הכינוס הוא מיוחד, כהקדמה לכינוס המיוחד באמת שביום החמישיםׁ(ואינם מתכנסים רק אחת לשבעה שבועות, כעולה מן הערך שלפנינו). קראתי פעם השערה מחקרית על הקשר לחג השבועות, אבל לא השתכנעתי עד הסוף. נראה לי קשור יותר למחזור השבע הצדוקניקי. אגב, ל-49 הם מייחסים אופי בתולי.
  3. אוסביוס, פרק 17 בהסטוריה הכנסייתית -http://www.newadvent.org/fathers/250102.htm
ד"ר א. 08:54, 6 בדצמבר 2010 (UTC)
  • 1. כתוב בערך "בהקדמה לספר מסביר פילון כי אחרי שתיאר את האיסיים שהתמקדו בחיי המעשה, הוא יתאר את אלו שהתמקדו בחיי ההגות (חיי העיון). " האם אתה חושב שצריך להרחיב מעבר לכך?
כן, ולציין שצריך להוסיף מראי מקום מהמחקר. אני בטוח שתוכל למצוא דיונים מחקריים על כך גם בעברית. אפנה את השׂגותיך לתשׂומת לבו של ירון. ד"ר א. 13:14, 9 בדצמבר 2010 (UTC)
אם הייתי מוצא מחקרים או מראי מקום. הייתי שמח להוסיף. הבעיה שלמשל בספריית אוניברסיטת חיפה - היעץ לא הצליח לעזור לי למצוא דבר. לא בעברית ולא באנגלית. מסתבר שכנראה זה לא תחום נחקר במיוחד. אגב - מותר לך לשנות את הערכים בויקיפדיה בעצמך. Mordecai Karniel 13:29, 9 בדצמבר 2010 (UTC)
  • 2. כתבתי "במהלך השבוע מתבודד כל אדם במונסטריון שלו וביום השביעי (שבת) מתכנסים כולם בסמנטיון אחד ומתיישבים בתנוחה המתאימה ליום שבת , ידיהם בתוך הגלימה, יד ימין מונחת בין החזה והסנטר, יד שמאל מאחרי הגוף בקו המותניים. תנוחה המסמלת את היותו של יום השבת יום מנוחה. זקן הקהילה, הבקיא באמונה, נושא בפני הקהל דברי טעם בקול שקט, עיקר הדיבור אינו הוכחת כשרון הדיבור של הנואם אלא הסברים, המבוססים על הגות רבה, של הרעיונות." ובהמשך "זקני התרפויטים וזקנותיהם מתכנסים אחת לשבעה שבועות, לובשים בגדים לבנים, מסתדרים לפני מיטות הסעודה, ומתפללים בידים פרושות מעלה שהחגיגה תהיה לרצון אלוהים." האם צריך להרחיב מעבר לכך?
    • לא מצאתי את המשפט על אופי בתולי, כנראה נשמט מעיני.
  • 3. קראתי, לא מצאתי משהו שונה או אחר. מה חמק ממני? Mordecai Karniel 13:00, 9 בדצמבר 2010 (UTC)

עבודה מיתוס והיסטוריא תשע.

שלום אורי.

הצלחתי לסיים סוף סוף את העבודה בקורס אופקים מהשנה שעברה.

היא נמצאת בדף שפתחת לי בויקי בפגישתנו, ואני מקווה שיופיע לך קישור אליה כאן.

ממחר ולכל השבוע אני במילואים כך שלא אוכל יותר לתקן אותה לפני מועד ההגשה שקבעת (חנוכה).


בתודה על הקורס והעזרה בהכנת העבודה, ועם קרדיט גדול לרוני שמאוד עזרה גם,

חג שמח, אורי דרור, ת.ז. 039952031 28.11.10

אריאנוס

בוקר טוב אוֹרי,

כאן המשימה להגשה להיום בקריאה מודרכת.

וגם, האם תוכל בבקשה לכתוב בסילבוס של הקורס את המשימה הבאה?

תודה ולהתראות, רוני רשף 08:22, 28 בנובמבר 2010 (UTC)

בהמשך לדיון קודם

בהמשך לשאלתי על #.D7.AA.D7.A8.D7.A4.D7.95.D7.99.D7.98.D7.99.D7.9D ראה שני ערכים על חיי העיון ו-תרפויטים, אשמח להערות Mordecai Karniel 20:07, 5 בנובמבר 2010 (UTC)

מוטי - משׂמח לראות שדברים שדנּוּ בהם בכתה עוברים כך לרשות הציבור. ההווה עמוס ולחוץ מאד, אבל אינשאללה במהרה בימינו אתפנה ואקרא. ד"ר א. 08:06, 9 בנובמבר 2010 (UTC)
על התירפויטים לא דנו בכיתה. הגעתי לנושא במקרה. אם הייתי חושב לעשות עבודה - זה היה הכיוון Mordecai Karniel 06:07, 10 בנובמבר 2010 (UTC)
נו, אז במקום עבודה אתה כותב ערך בויקיפדיה. גם טוב, לא?
אנא אמור לי לכשתסיים, ואראה אם ואיך אוכל לתרום הלאה. ד"ר א. 07:51, 11 בנובמבר 2010 (UTC)
סיימתי את מה שידעתי על שני הערכים, אשמח לסיוע והרחבה 13:19, 21 בנובמבר 2010 (UTC)
מוטי, אני עכשיו בלחץ עבודה גדול. האוכל לבקשך שתזכיר לי שוב בעוד שבוע בדיוק? ד"ר א. 14:33, 21 בנובמבר 2010 (UTC)

תבניות חדשות (מאת מוטי קרניאל)

למעלה

ראה דוגמא בדף זה Mordecai Karniel 15:28, 28 באוקטובר 2010 (UTC)

תבנית:עוגן - נעים להכיר

תבנית בשם תבנית:עוגן ({{עוגן}}) כולל הסברים Mordecai Karniel 19:34, 18 באוקטובר 2010 (UTC)

תבנית:רווח - נעים להכיר

תבנית בשם תבנית:רווח ({{רווח}}) כולל הסברים Mordecai Karniel 20:09, 18 באוקטובר 2010 (UTC)

תודה!

מוטי, כה לחי! נראה לי שהעוגן יכול להיות שימושי מאד. מאיפה אתה מביא את התבניות?
ד"ר א. 20:24, 18 באוקטובר 2010 (UTC)

משחק עם ההרחבות, קצת מהויקיפדיה בעברית וקצת מהאנגלית. לא הכל הולך בניסיון ראשון ויש כנראה הרחבות ששתולות בויקיפדיה שאינן בויקי. Mordecai Karniel 20:34, 18 באוקטובר 2010 (UTC)

וגם @

תבנית:@ למניעת קצירת דואר אלקטרוני Mordecai Karniel 10:52, 19 באוקטובר 2010 (UTC)


סילבוס - חברה ומשטר תשע"א

היי אורי,

תחת הכותרת 'נושא הקורס בקצרה' יש משפט קצת בעייתי תחבירית: 'בחלקו השני של הסמסטר נקפוץ קדימה למאה האחרונה של הרפובליקא, ונתבונן שוב באותן בעיות שהטרידו את הרפובליקא המוקדמת, ושלא זכו מעולם לתיקון מלא'. נראה לי שצריך לנסח אותו מחדש: 'בחלקו השני של הסמסטר נקפוץ קדימה למאה האחרונה של הרפובליקא, ונתבונן שוב באותן בעיות שהטרידו את הרפובליקא המוקדמת, אשר לא זכו מעולם לתיקון מלא.

--אייל מאיר 10:14, 8 באוקטובר 2010 (UTC)

קבלתי ד"ר א. 11:32, 8 באוקטובר 2010 (UTC)

שאלות נוספות

  • למה התכוונת ב'קישור לעברית' ליד: פלוטרכוס, גאיוס גראקכוס? אתה רוצה שהתו"ת יסרקו גם את הביוגרפיה של גאיוס גראקכוס?
אם לא סרוקה כבר, אז כן. ואם סרוקה, להעלות. ד"ר א. 11:32, 8 באוקטובר 2010 (UTC)
  • חסרים מספר עמודים בקריאה של שצמן, העמודים הראשונים של פרק כא'. אתה רוצה שאני אשלים את החסר מול התו"ת או שלכך התכוונת מלכתחילה?
אנא השלם כל חוסר שנראה לך. ד"ר א. 11:32, 8 באוקטובר 2010 (UTC)
  • בנוגע לפוליביוס, התרגום שיש לעברית כולל את ספרים 1 עד 6. כרגע משום מה הוא חסר בספרייה. אני לא זוכר אם יש לך אותו בחדר, אבל בכל מקרה אני רכשתי אותו באינטרנט והוא אמור להגיע עוד מספר ימים, ואז אני אשלים את החסר.
יש בחדר, אין בעיא. ד"ר א. 11:32, 8 באוקטובר 2010 (UTC)

שבת שלום,

--אייל מאיר 11:11, 8 באוקטובר 2010 (UTC)


ומבורך ד"ר א. 11:32, 8 באוקטובר 2010 (UTC)

סודא

אחר צהריים טובים וחג שמח אוֹרי,

האוכל להשתמש באנציקלופדיא סודא כמקור לדברים שנכתבו על שת בן אדם?

(למשל, פה מסופר שהאנשים בתקופתו נהגו לכנותו אלוהים משום שהמציא את האלף בית העברי ואת שמות הכוכבים - מם שמתכתב לי לא רע עם בראשית ד', 26 - וּלְשֵׁת גַּם-הוּא יֻלַּד-בֵּן, וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ אֱנוֹשׁ; אָז הוּחַל, לִקְרֹא בְּשֵׁם יְהוָה - כאילו שהדברים נאמרים בסביל ושת הוא הדובר).

תודה ולהתראות, רוני רשף 14:44, 28 בספטמבר 2010 (UTC)

"ש-א-נה טובה"

כמו מילות השיר, וכמו שאחיין שלי אומר...

אורי שלום וחג שמח

יש לי כמה שאלות בקשר לעניינים טכניים של ציטוט ועבודה בויקי:

  • כיצד מומלץ לציין מחקר מודרני כמקור בהערת השוליים? האם את הפרטים המלאים לאורך כל העבודה? האם רק באזכור הראשון את הפרטים המלאים ובאזכורים הבאים בשיטת author-date? או שניתן לציין רק ע"פ שיטת author-date בגוף העבודה, ולכלול את הפרטים המלאים בבליוגרפיה?
צטט לפי author-date בהערת שוליים. את הרשימה המלאה בעמוד ביבליוגרפיא. ד"ר א. 16:43, 13 בספטמבר 2010 (UTC)
  • כאשר אני נתייחס לנאמר במקור עתיק, אני מתלבט בנוגע לאופן הציטוט וההפנייה למקור:
  • האם לצטט את הנאמר באופן ישיר? "אנטיוכוס טוען כי הפך 'אדון המצבים הנואשים' בתחילת הכתובת."
  • האם לצטט בכל פעם שאני מתייחס, ולהוסיף הערת שוליים בסיום המשפט? "אנטיוכוס טוען כי הפך 'אדון המצבים הנואשים' בתחילת הכתובת."¹
    1) Nemrut Dag inscription 1.1
  • האם לצטט בכל פעם שאני מתייחס, ולהוסיף הערת שוליים בסיום הפסקה? "אנטיוכוס טוען כי הפך 'אדון המצבים הנואשים' בתחילת הכתובת. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ." ¹
    1) Nemrut Dag inscription 1.1
  • האם להתייחס לנאמר מבלי לצטט, ולהוסיף הערת שוליים בלבד? "אנטיוכוס טוען כי הפך אדון המצבים הנואשים בתחילת הכתובת" ¹
    1) Nemrut Dag inscription 1.1
אם יש צורך בציטוט מלא, כיון שאתה מנתח את הטקסט, הבא אותו. אם לא, הבא מראה מקום. השתמש בשיקול דעת, כשהקו המנחה הוא נוחיות הקורא/ת. ד"ר א. 16:43, 13 בספטמבר 2010 (UTC)
  • בנוגע למראי המקום אשר שמם באנגלית – האם להביאם בהערות השוליים מוצדמות לשמאל ואת אלו בעברית מוצמדות לימין?

                                                                            התייחסותו של אנטיוכוס להיותו אדון המצבים הנואשים 1Nemrut Dag inscription 1.1
2) הערה נוספת

או להצמיד את הערות השוליים כולן לצד אחד?
1) Nemrut Dag inscription 1.1 התייחסותו של אנטיוכוס להיותו אדון המצבים הנואשים
2) הערה נוספת

עדיף להצמיד לצד אחד. ד"ר א. 16:43, 13 בספטמבר 2010 (UTC)


  • בנוגע לכתיבת עבודה בויקי – האם נהוג – האם יהיה נהוג – לחלק את הפרקים לכותרות עם קישורים בתוך הפרק?
כן, לחלק לעמודים, ובמידת הצורך לחלק את העמודים לפי כותרות. קח דוגמא מהעבודה של אייל. ד"ר א. 16:43, 13 בספטמבר 2010 (UTC)


  • בגלל שחלק מהמקורות העתיקים הנוגעים לנושא עליו אני כותב את העבודה, אני חושב לצרף תמונות של פסלים, כתובות, הורוסקופים, מטבעות... האם ניתן לצרף תמונות בויקי מאתרים מוסכים בפרק הנספח לעבודה?
לא בנספח, בגוף העבודה, בדיוק במקום בו אתה מתייחס לממצאים. לא להעלות תמונות מוגנות בזכויות יוצרים! ד"ר א. 16:43, 13 בספטמבר 2010 (UTC)
תודה על התשובות קודם כל. אבל, אני צריך שתזכיר לי איך אני מברר איזה רשיון יש לתמונה באתר אינטרנט... Ori Gonen 12:28, 15 בספטמבר 2010 (UTC) אורי גונן
That would change from site to site. Try to see what the site says about copywrite. You can also contact site managers and ask. ד"ר א. 14:03, 15 בספטמבר 2010 (UTC)


תודה וחג שמח, אורי

יאיר.

אורי שלום

זו ההגשה של העבודה המתוקנת שלי בסדנה למיומניות מחקר. עברתי על ההערות שלך וניסיתי לתקן בהתאם.

תודה

יאיר Yair Barneis 19:06, 4 בספטמבר 2010 (UTC)

שאלה לגבי כתבים של פלוטרכוס

אורי שלום

בחיפושי אחר מקורות עתיקים הנוגעים לאלכסנדר הגדול הגעתי לכתביו של פלוטרכוס The Parallel Lives: the life of alexander אבל משהו לא ברור לי, לפי האתר בכותרת כתוב שאלו כתביו של פלוטרכוס ואחר כך מצויין שאלו הכתבים Life of Alexander the Great של Quintus Curtius Rufus. ניסיתי לברר מדוע זה ככה אך כול אתר שאני מגיע אליו נראה שיש את אותו בילבול. האם קווינטוס (?) פשוט איגד את כתביו של פלוטרכוס בספריו או שמא מדובר בטעות כלשהי?

תודה רבה מראש

יאיר

פלוטרכוס הוא פלוטרכוס, קורטיוס הוא קורטיוס. שני סופרים שונים, אין בינם קשר. ביל ת'אייר, בעל האתר, סידר את הביוגרפיא של אלכסנדר במקביל לספרו של קורטיוס, כדי לאפשר השוואה נוחה. ד"ר א. 16:30, 13 בספטמבר 2010 (UTC)

האם אתה יודע את משמעות הסמל הזה § ? ניתקלתי בו בציון של מספרים באתר מקורות עתיקים. זה ציון של פרק או פיסקה?

Yair Barneis 14:19, 4 בספטמבר 2010 (UTC)

סמל המבטא סעיף. Mordecai Karniel 22:18, 4 בספטמבר 2010 (UTC)

הרחבה חסרה בויקי

תוכנת הויקי לא מעודכנת ויש דברים נוספים שאפשר לעשות בה - אם יתקינו תוסף.

התוסף הוא ExpandTemplates. הסברים ואיך להתקין בתחתית הדף המצורף.

בהצלחה, Mordecai Karniel 20:51, 1 בספטמבר 2010 (UTC)

העברתי בצינורות המקובלים. תודה! ד"ר א. 21:59, 1 בספטמבר 2010 (UTC)
מוטי, התוסף הותקן. מה לעשׂות אתו? ד"ר א. 16:29, 13 בספטמבר 2010 (UTC)

עבודת פרו"ס - שאלות

אורי שלום,

יש לי כמה שאלות בנוגע לעבודת פרו"ס שלי, אבל חשבתי שאולי חלק מן התשובות עליהן עשויות לעניין גם אנשים אחרים, לכן אני מעלה אותן לכאן:

  • שאלה טיפשית - מתי כותבים על "משהו" שהוא "רומי", ומתי כותבים עליו שהוא "רומאי"
אני נוהג: "רומאי" לאנשים, "רומי" לרעיונות כלליים, מוסדות, תרבות חומרית וכו. ד"ר א. 11:38, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
  • שאלה טכנית 1 - כשאני מצטט מהכתובת של אנטיוכוס מקומגנה, אשר המקור שלה ביוונית עתיקה, והתרגום הזמין שלה הוא באנגלית, האם לצטט באנגלית, או בפרוש שלי לעברית?האם כשאני מצטט :"The Great King Antiochos, the God, the Righteous One, the Manifest" אני כותב זאת כך, או "המלך הגדול אנטיוכוס, האל, הצדיק..."?
כיון שאתה כבר עובד מתרגום, חבל לתרגם פעמיים ולהתרחק מהמקור. צטט הכל באנגלית. ד"ר א. 11:38, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
  • שאלה טכנית 2 - האם לעשות את העבודה בויקי "מקושרת היטב" או "מקושרת סמלית"? כלומר, האם לקשר כל מקור שניתן לעשות אליו קישור לאתר בכל פעם שהוא מופיע בעבודה, האם לקשר רק בפעם הראשונה שמקור מופיע? 
לרוב מספיק בפעם הראשונה. אם יש מקום בו חשוב לך להפנות דוקא, אל תהסס. ד"ר א. 11:38, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
בהחלט כן, מדוע לא? כך תסייע לקהל להגיע לסקירה כללית על האישים והמושׂגים השונים. ד"ר א. 11:38, 25 באוגוסט 2010 (UTC)
  • שאלת קיטבג - בגלל שיש פרק בעבודה שמתייחס לכתובת אנטיוכוס מקומגנה, וזאת כתובת ארוכה למדי - האם לצטט כל פעם את המקור ("the Righteous One, the Manifest")? האם לתת הפנייה לטקסט עצמו כמכלול ("Nemrut Dag Inscription")? האם לחלק את הטקסט לשורות ממוספרות ולתת אליהן הפניות ("1.1 Nemrut Dag Inscription")?
    • אם אני באמת מחלק את הטקסט לשורות ממוספרות, ההפניות שלי אליהן יהיו רלוונטיות רק לגבי מי שקורא את העבודה בויקי, משום שהטקסט המקורי לא מחולק לשורות...
צטט מהטקסט כאשר אתה מנתח אותו באופן פעיל, או רוצה להמחיש נקודה באמצעותו. השתדל להשתמש בחלוקה שמצאת במקום ממנו הבאת את הטקסט. אם אין כזו, תוכל לערוך חלוקה משלך, אבל ציין מה היא, לרווחת קורא(ות)יך. ד"ר א. 11:38, 25 באוגוסט 2010 (UTC)


קיץ מעולה, ממה שעוד נשאר, Ori Gonen 08:43, 25 באוגוסט 2010 (UTC)אורי גונן

 

המטלה המסכמת

אורי שלום

זו ההגשה שלי.

יום טוב וקיץ נעים.

יאיר Yair Barneis 12:50, 15 באוגוסט 2010 (UTC)


אחר צהריים טובים אוֹרי,

ראשי הפרקים שלי נמצאים פה,

תודה רבה ולהתראות,

רוני רשף 13:45, 14 באוגוסט 2010 (UTC)

קיבלתי, מעולה, תודה. ד"ר א. 20:40, 14 באוגוסט 2010 (UTC)


אורי שלום,

באותו נושא, זו ההגשה של המטלה המסכמת שלי.

ערב טוב,

Ori Gonen 16:12, 14 באוגוסט 2010 (UTC)אורי גונן

קיבלתי, מעולה, תודה. ד"ר א. 20:40, 14 באוגוסט 2010 (UTC)

אנא מחק ניסיון כושל

אנא מחק את הדף תבנית:רווח. ניסיתי להגדיר אפשרות לרווח קשיח אבל משהו בתחביר לא עבד Mordecai Karniel 14:00, 3 באוגוסט 2010 (UTC)

קבל תבנית:בעבודה עם הסבר שימוש Mordecai Karniel 14:05, 3 באוגוסט 2010 (UTC)
מבריק! תודה
איך עשׂית את זה? ד"ר א. 14:46, 3 באוגוסט 2010 (UTC)
HTML פשוט. אפשר לעשות בצורה דומה תבניות נוספות. Mordecai Karniel 17:14, 13 באוגוסט 2010 (UTC)
פשוט ו-HTML באותו משפט, ללא סימן שלילה. המממם. ד"ר א. 20:41, 14 באוגוסט 2010 (UTC)
כתבתי HTML עוד במאה הקודמת. ראה למשל דפי הסבר שכתבתי בעבר הרחוק, כשעוד היה צריך להפוך עברית כאן Mordecai Karniel 22:07, 16 באוגוסט 2010 (UTC)

ולנושא אחר: לא דיברנו, או שאני לא זוכר שדיברנו על התרפויטים כמונותאיסטים. מצאתי איזכור כלשהו שלהם אצל פילון בקונטרס על "חיי ההתבוננות", אבל לא הצלחתי למצוא מידע ממשי ברשת ולוודא שאכן היו מונותאיסטים. אגב, מצאתי איזכור שלהם בתגובה לפוסט שלך עם הולך ונעלם בבלוג - יהודית, דמוקרטית, ישירה. אז אנא הושע אותי. קצת מידע והפניה לחומר קריאה (אם יש מקוון - מה טוב, אם יש בעברית טוב מאד) Mordecai Karniel 22:07, 16 באוגוסט 2010 (UTC)

לא זכור לי שדיברנו עליהם בכתה. בעקרון, רוב הדיון מתמקד בשאלת הקשר בין הקבוצה או הקבוצות הללו, לבין האיסיים. חלק אחר של הדיון שואל האם יש השפעה הודית על אלה גם על אלה.
חומר קריאה בטוח יש, אבל גם בעברית וגם מקוון - כאן אני ספקן (והרי היית מוצא גם בלעדי). בעברית הייתי מתחיל אולי בספרים של האונ' הפתוחה על יהדות בית שני, בהקשר של החלוקה לכתות שעושׂה יוספוס (צדוקים-פרושים-איסיים). שם עשׂוי להיות קישור לחומר בעברית. באנגלית יותר קל, והייתי מתחיל את החיפושׂ בספר של שֻׁרר-ורמש-מילר, וכמובן בגוגל סכּולר.
אתה מתכנן לכתוב עבודה?
ד"ר א. 05:34, 17 באוגוסט 2010 (UTC)
לא. סתם מנסה להרחיב ידע. נתקלתי במושג וניסיתי למצוא מידע ואז מצאתי מישהו שכתב על דמיון בינם לבין האיסיים ומתוך המאמרון שלו הבנתי שאפילו נכתב ספר מתח (צופן הפרעונים) שמתבסס על השערה שזו אותה כת. Mordecai Karniel 06:13, 17 באוגוסט 2010 (UTC)
שמעתי על הספר, אבל אני מודה שלא טרחתי. לא בקי מאד בנושׂא, אבל החבר'ה האלה, כמו גם האיסיים, נמצאים על קו זרימה מֵמֵטי שממשיך אח"כ לנזורה הנוצרית. אינני יודע אם יש קשר מעשׂי בין הקבוצות, אבל לבטח יש בינן קווי דמיון (כאלה שאפשר להגיע אליהם גם ללא השפעה ישירה). ד"ר א. 06:16, 17 באוגוסט 2010 (UTC)
אצטרך להגיע לטקסט של פילון ולהתחיל משם. מתוך כל הקישורים הבנתי שזה מקור הידע היחיד שכולם מתיחסים אליו וממנו מפרשים הלאה. Mordecai Karniel 06:33, 17 באוגוסט 2010 (UTC)
בהחלט. בהצלחה! ד"ר א. 06:35, 17 באוגוסט 2010 (UTC)

רעיונות

צהריים טובים אוֹרי,

בהמשך לשיחתנו - שיחת משתמש:Brian Weissmann

תודה,

רוני רשף 09:41, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

אלכסנדר בירושלם ושלמה המלך

צהריים טובים אוֹרי, במהלך חיפושי החמורים נתקלתי בסיפור על אלכסנדר בירושלם והספרים של שלמה המלך, אצל Ginzberg 2003:

עמ' 955, הערה 18. כשאלכסנדר הגדול כבש את ירושלם, הוא מצא שם את ספרי החכמה של שלמה ונתן אותם למורה שלו אריסטו, שלקח את כל הידע מהם. לכן, חכמת היוונים נגזרה לגמרי משלמה. דרך אמונה 46 ב', שלשלת הקבלה 102 ב' (שמעון הצדיק), איגרת בעל חיים 3.7, וגינצברג, אריסטו בספרות היהודית באנציקלופדיא היהודית.

מה דעתך?

תודה ושבת שלום, רוני רשף 11:09, 22 ביולי 2010 (UTC)

נגב - המשך

צהריים טובים אוֹרי,

רשמתי לך כאן עוד פירוש לארץ הנגב.

תודה ויום טוב, רוני רשף 09:16, 11 ביולי 2010 (UTC)

ארץ הנגב

בוקר טוב אוֹרי,

רשמתי לך את מה שמצאתי בינתיים (אולי עוד יהיו תוספות) על ארץ הנגב בשיחה של המאמר

תודה, רוני רשף 08:07, 6 ביולי 2010 (UTC)


תודה לך! ד"ר א. 08:25, 6 ביולי 2010 (UTC)

מקורות מודרנים בעברית

ערב טוב אוֹרי,

האם מקורות מודרנים בעברית (למשל, אפעל תשמ"ט) נכתוב לפי 1989 או 1988?

מוטי נ. הפנה את תשומת לבי לכך ששתי האפשרויות קיימות,

לדעתי עדיף לפי האפשרות המאוחרת יותר (1989), אלא אם כן מצוין חודש. מה דעתך?

תודה ולהתראות, רוני רשף 16:33, 6 ביוני 2010 (UTC)

כללי ציטוט

צהריים טובים אוֹרי, מצאתי מדריך מפורט יותר לשיטת הציטוט של שיקגו,

אולי כדאי להפיץ גם אותו (הוא פותר בעיות שהמדריך המהיר לא).

תודה, רוני רשף 09:23, 26 במאי 2010 (UTC)

חברה ומשטר ברפובליקא

ערב טוב אוֹרי,

חסר בסיכומים שלי שם קצת סדר (תת כותרות ועיצוב בסיסי),

ונראה לי שכדאי שאסדר אותם לקראת שנה"ל תשע"א (אחרי הפרויקטים הדחופים)- מה דעתך?

תודה, רוני רשף 15:55, 11 במאי 2010 (UTC)

רעיון מצוין. בשנה הבאה אעביר שוב קורס דומה מאד, שיבּנה על בסיס מה שעשׂינו השנה. במסגרת זו, נעבור גם על כל הסיכומים שלך, ונשתמש בהם כדי להתכונן לשלב הבא. אבל כל זה בקיץ. חזקי ואמצי! ד"ר א. 11:19, 12 במאי 2010 (UTC)
מעולה, יש למה לחכות. תודה רוני רשף 11:31, 12 במאי 2010 (UTC)

תעסוקה מבצעית

פתחתי דף מקור לפלוטרכוס, אלכסנדר 54-55.

תודה! תיקנתי את מספרי הפרקים (ס' בגימטריא = 60).
אנא העבר גם דף זה אלכסנדר בבבלי תמיד בצינורות המקובלים
ד"ר א. 13:01, 6 במאי 2010 (UTC)

שאלה על ליוויוס 4.5.2010 16:00 Guy J Goodman 12:58, 4 במאי 2010 (UTC)

שלום אורי, בדקתי את הקישור לליוויוס(41.20)לגבי אנטיוכוס אפיפנס,ואנילא בטוח שזה הקישור הנכון..

גיא, זה מראה המקום הנכון. הדברים מתייחסים לאנטיוכוס הרביעי.
אנא ראה את האופן בו סידרתי מחדש את דבריך, ביחס לדף.
ד"ר א. 08:57, 5 במאי 2010 (UTC)

אלכסנדר בירושלם, מחקר מודרני

ערב טוב אוֹרי,

האם להעלות בינתיים את הסיכומים לדף השיחה ובהמשך לדף שפתחתי לכל מאמר?

תודה ולילה טוב, Ronny Reshef 20:03, 3 במאי 2010 (UTC)

כן, בבקשה ד"ר א. 08:15, 4 במאי 2010 (UTC)

אלכסנדר בירושלם, טיעונך מהשתיקה

אחר צהריים טובים אוֹרי,

א.כשאני פותחת דף למאמר שלך, מאיזו שנה לכתוב שהוא? (רשמת Forthcoming..)

ב. חסר לי האימייל של מאיה כדי לתקשר איתה, אולי יש לך אותו?

תודה ולהתראות,

Ronny Reshef 14:34, 14 באפריל 2010 (UTC)

ערב טוב ומבורך
Forthcoming כלומר עדיין לא יצא לאור (אבל התקבל ואושר לפרסום), כלומר עוד אין תאריך. אפשר לקרוא לדף המאמר בינתיים Amitay, Use and Abuse.
ד"ר א. 18:09, 14 באפריל 2010 (UTC)
טופל, תודה על התשובה המהירה Ronny Reshef 19:17, 14 באפריל 2010 (UTC)

מדוע גורשו היהודים מרומא, היידל

ערב טוב אוֹרי,

כתבתי כמה מילים על המאמר, כאן ועל האחרים פה ושם,

האם לפתוח דפים למקורות העתיקים והגוספלים למיניהם שיש בו? (לשאול אותך דברים כאלה או תמיד לפתוח?)

תודה, Ronny Reshef 19:42, 7 באפריל 2010 (UTC)

רוני שלום -
אנא פתחי דף לכל מאמר. התייעצי עם אייל כיצד יש לארגן שם את החומר.
ישר כח! ד"ר א. 07:40, 8 באפריל 2010 (UTC)
תיקון - הדפים שפתחת הופכים כבר עכשיו לדפים כלליים. אייל יוסיף להם חומר משלו (הוא כתב עכשיו עבודה על הנושׂא), ואני אוסיף משלי אחריו. ד"ר א. 08:58, 8 באפריל 2010 (UTC)
קיבלתי, תודה רבה Ronny Reshef 11:42, 8 באפריל 2010 (UTC)

תעסוקה מבצעית - תדפיסים ותמונות

בשעה טובה ומוצלחת הועלו הדפים החסרים מהספר גולה של גרואן.

חג שמח,

--אייל מאיר 20:36, 24 במרץ 2010 (UTC)


יוספוס פלביוס

בוקר טוב אוֹרי,

האם משימת הקריאה של יוספוס היא רק לטקסט שבקישור? נראה קצת קצר..

תודה, Ronny Reshef 09:23, 21 במרץ 2010 (UTC)

יש מראי מקום מצורפים בדף הקורס. הטקסט אכן לא ארוך (את הקריאה המרוכזת יותר שמרתי לכם/ן לפסח). ד"ר א. 09:41, 21 במרץ 2010 (UTC)
תודה רבה :) Ronny Reshef 12:34, 21 במרץ 2010 (UTC)

לו"ז אלכסנדר בירושלם מחקר מודרני אופקים

ערב טוב אוֹרי,

עד לאיזה תאריך סיכומי המאמרים צריכים להיות מוכנים?

תודה, Ronny Reshef 20:12, 16 במרץ 2010 (UTC)

לא נתתי דעתי על כך. אנא שאלי אותי שוב בכתה... ד"ר א. 08:51, 17 במרץ 2010 (UTC)
אין בעיא, שמתי תזכורת. תודה Ronny Reshef 08:54, 17 במרץ 2010 (UTC)

תחזוקה

היי אורי,

Broyles 1984 מופיע כדף מיותם (אין קישורים שמפנים אליו). להוסיף אותו למאגר אחרי שהעברתי אותו בצינורות המקובלים?

--אייל מאיר 21:15, 15 במרץ 2010 (UTC)

כן בבקשה. מלכתחילה תכננתי לקרוא את המאמר בסדנא, אבל הוא לא באמת מתאים. אבל בהחלט שיהיה שם.
שכויח על העירנות! ד"ר א. 23:05, 15 במרץ 2010 (UTC)

אלכסנדר בירושלם

אוֹרי ערב טוב,
ראיתי שהוספת (ואתה עדיין מוסיף) כמה דברים אצל אלכסנדר במיתוס והיסטוריא.
במסגרת היותי אחראית תחום (וכמובן, הבירוקרטית הראשונה בויקי), מה וכמה מאמרים אתה רוצה שאעשה?
שאלה נוספת היא מהי "המשׂימה המיוחדת"?

תודה, טכניון 21:23 Ronny Reshef 19:25, 14 במרץ 2010 (UTC)

בוקר טוב גם לך -
כאחראית תחום, אני מבקש שתרכזי קודם כל את מסקנות הדיון בשאלה "מי קורא/ת מה?". אם תקראי זאת לפני השעור, אנא הזכירי לי כבר בהתחלה להעלות את הנושׂא.
בעקרון, צריך לסכם את כל המאמרים בדפים שאת תפתחי בויקי. אנא התייעצי עם אייל כיצד פותחים דף מקור מחקרי (או שתסתכלי בדוגמאות השונות במחקר מודרני - רשימה ביבליוגרפית). לכל הדפים יש לתת קישור פנימי הן לדף הקורס, הן לאלכסנדר בירושלם, שם מתרכז הפרויקט כולו.
המשׂימה המיוחדת נוגעת למאמרו של גוטמן בתרביץ. באותן שנים, שנות המלחמה, נדפס כתב-העת על נייר מאיכות ירודה. כרגע יש בספריה שני עותקים, שניהם במצב לא-טוב. מתנדב/ת שת/ישב עם שני העותקים, ות/יעביר את כל המאמר למחשב, ת/יעשׂה למחקר שירות גדול (וגם לזכרו של גוטמן).
ד"ר א. 09:22, 15 במרץ 2010 (UTC)
צהריים טובים אוֹרי,
אזכיר בתחילת השיעור.
פניתי לאייל, תודה. קישורים זה לא בעיא.
אה, זה הכל? אם ישאר (סביר להניח) לי זמן בפסח אטפל בזה.
תודה ולהתראות, Ronny Reshef 10:18, 15 במרץ 2010 (UTC)

רובים, חיידקים ופלדה

אורי שלום

אחד המרצים אצלם אני לומד - רותם קובנר - משתמש במצגות שלו במפות ייצוג לסיכום של נושאים שונים, באופן שלפי דעתי מציג את הנושא באופן קצר וקולע, ולמען האמת... די "מגניב". רציתי לשאול אם לפי דעתך זה מתאים להוסיף תמונה כזו לסיכום בנושא זה, כדי להציג הבדלי פיתוחים טכנולוגיים בין יבשות\מדינות שונות? באופן כללי זה קישור לאתר המפות http://www.worldmapper.org/index.html. וזה קישור לתמונה עצמה שאני רוצה להעלות http://amitay.haifa.ac.il/index.php?title=%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Science_Development.jpg.

תודה, אורי גונן Ori Gonen 19:12, 21:12 14 במרץ 2010 (UTC)

יפה עשׂית שפנית אלי. האתר (המגניב, אכן) פועל תחת creative commons license, מה שאומר שמותר להביא ממנו חומר באופן חופשי. ראה בדף הזה כיצד לציין את זכויות היוצרים.
ד"ר א. 09:29, 15 במרץ 2010 (UTC)

סטרקטורליזם, לוי שטראוס

אחר צהריים טובים אוֹרי.

תוך כדי קריאה במאמר עשיתי סיכום קטן, האם לשים קישור בדף של הקורס? (האם בתוקף היותי בירוקרתית לשאול אותך דברים כאלה או פשוט לשים?) אני מדברת על זה. תודה רבה, Ronny Reshef 15:06, 8 במרץ 2010 (UTC)

תודה לך! את דף הבית של הקורס רק אני עורך, כך שפעלת נכון. הוספתי בינתיים את הקישור. ד"ר א. 09:23, 9 במרץ 2010 (UTC)

אחריות על מקורות מהסילבוס רוני

אחר צהריים טובים אוֹרי,

אני מבקשת להיות אחראית על (חלק\כל) אלכסנדר בירושלם.

תודה, Ronny Reshef 14:53, 1 במרץ 2010 (UTC)

בדקי בסלבוס, הקדמתי אותך... ד"ר א. 14:54, 1 במרץ 2010 (UTC)
אחת אפס, רק שכתבת אותי במקדש איסיס ולא אצל אלכסנדר בירושלם.. Ronny Reshef 15:18, 1 במרץ 2010 (UTC)
1:1 ד"ר א. 08:33, 2 במרץ 2010 (UTC)

חומר עזר

שׂיחה לדוגמא: הנסיך

קיבלתי מייל חוזר שהוא ענה לך ישירות על השאלה ששאלתי אותו. --Mordecai Karniel 00:41, 26 בנובמבר 2009 (UTC)

אכן. ראה תגובות 3,4 בטור המקושר בבלוג שלי. ד"ר א. 09:11, 26 בנובמבר 2009 (UTC)
מוטי, חוץ מזה ראה את הדיון שהתפתח בעקבות הסיפור.
ראיתי. אגב, עוזי ו. הוא פרופסור עוזי וישנה, מרצה בכיר במחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר-אילן. --Mordecai Karniel 19:27, 26 בנובמבר 2009 (UTC)
כן, זאת ראיתי גם אני. מסתבר שהרעיונות שעלו בכתה דוקא נראו לו מעניינים. דוד שי, לעומת זאת, הפגין שמרנות כמתבקש. ד"ר א. 14:06, 27 בנובמבר 2009 (UTC)
אנא רשום מספר מילים בדף המשתמש בויקיפדיה, למניעת קישור אדום Mordecai Karniel 22:39, 27 בנובמבר 2009 (UTC)
רשמתי, תודה. ד"ר א. 22:50, 28 בנובמבר 2009 (UTC)

ארכיון שׂיחות ישנות