הבדלים בין גרסאות בדף "תשע ב' - בין אלים ובני אדם - עבודה מסכמת - אורי גונן"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ (תוכן עניינים)
מ
שורה 5: שורה 5:
 
= תוכן עניינים  =
 
= תוכן עניינים  =
  
*[[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב בין אלים לבני אדם - מבוא|'''אני, אנטיוכוס''']] '''- עולמו של "האל" מקומגנה'''
+
*[[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב בין אלים לבני אדם - מבוא|'''אני, אנטיוכוס''']]
 
*'''[[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב' בין אלים לבני אדם - פרק ראשון|כתובות הר נמרוט]]'''  
 
*'''[[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב' בין אלים לבני אדם - פרק ראשון|כתובות הר נמרוט]]'''  
 
*[[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב' בין אלים לבני אדם - פרק שני|'''מי הם אלוהיך, אלוהים?''']]  
 
*[[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב' בין אלים לבני אדם - פרק שני|'''מי הם אלוהיך, אלוהים?''']]  
שורה 25: שורה 25:
  
 
* טיארות-העברת שלטון   
 
* טיארות-העברת שלטון   
*האם הסינקרטיזם אשר בכת פולחן השליט בקומגנה הוא כלי דתי, הגדרה מדינית, או בכלל המטרה עצמה?
+
*האם הסינקרטיזם אשר בכת פולחן השליט בקומגנה הוא כלי דתי, הגדרה מדינית, או בכלל המטרה עצמה?  
 
*מה מרוויח אנטיוכוס המלך מהפיכת עצמו לאלוהות?  
 
*מה מרוויח אנטיוכוס המלך מהפיכת עצמו לאלוהות?  
 
**בידול ממלכים אחרים הכפופים לו, וביסוס עליונותו עליהם. אם כן, הדבר דומה לאימוץ התואר megas, הגדול.  
 
**בידול ממלכים אחרים הכפופים לו, וביסוס עליונותו עליהם. אם כן, הדבר דומה לאימוץ התואר megas, הגדול.  

גרסה מ־15:32, 13 בספטמבר 2010

Crystal Clear app clock.png הדף נמצא כרגע בעבודה, נא אל תערכו אותו ואל תעשו בו שינויים אחרים.
ניתן כמובן לקרוא את הכתוב


כֹּה אָמַר אָנְטִיוֹכוּס - תיאולוגיה ופוליטיקה בפועלו של "האל" מקומגנה - תמצית

בשנת 

תוכן עניינים

 קישורים נוספים 


  •  טיארות-העברת שלטון 
  • האם הסינקרטיזם אשר בכת פולחן השליט בקומגנה הוא כלי דתי, הגדרה מדינית, או בכלל המטרה עצמה?
  • מה מרוויח אנטיוכוס המלך מהפיכת עצמו לאלוהות?
    • בידול ממלכים אחרים הכפופים לו, וביסוס עליונותו עליהם. אם כן, הדבר דומה לאימוץ התואר megas, הגדול.
    • כל מי שמקבל/ת את אלוהותו החדשה של המלך, ת/יטה לכבד אותו יותר גם בתחום הפוליטי.
    • האלהה עצמית עשׂויה לחזק נאמנות פוליטית ולסכל מרידות.
    • כל מי שקשור/ה בפולחן החדש יטה חסד למלך.
    • משקל-נגד לאלוהות ה...
    • הפולחן יוצר מכנה משותף לממלכה רחבת ידיים והטרוגנית מאד.
    • החובה לציין את אלוהות המלך על שטרות מבססת את נוכחותו שוב ושוב.
  • בגזוזטרא של זרטוסטרא
  • אני, אנטיוכוס
    • צבא פולין
    • ברבורים לבנים
    • מעלות הרומאי הטוב - ורגיליוס
    • "אילו סוס טרויאני"
    • כה אמר אנטיוכוס


Although the latter claim has been questioned, it is rightly suggested (p. 33) that a totally unfounded mythical boast would hardly dare to confront a public that was aware of such traditions.

This king counted both Darius I and Alexander the Great among his divinized ancestors. The cult of ancestors is indeed a basic factor and W. pays due attention to both Achaemenid and Hellenistic traditions in this matter, the latter of which encompassed the Ptolemaic and Seleucid strains.

At the same time he does not neglect, with reference to the Achaemenids, the significant Iranian concept of thefravashi. If Mithras is prominent, especially at Nemrud Dagh, W. is wary of seeing him as the god of the Mystery-cult since Commagene does not give evidence of that cult even in the imperial era; it must be, he thinks, the Mithras derived from the earlier Achaemenid ideology, and he sees this ideology, centred on Ahura Mazda, as the dominant component in the religious system of Antiochus.

In his view of himself as a God-King his equation with the star Regulus in the constellation Leo is seen to be of basic import. W. deems this theology to be of Iranian and ultimately Mesopotamian origin. Others have stressed the Greek medium of the texts, and a cohors doubtless produced the inscriptions; beneath the linguistic veneer, though, is the potent force of oriental traditions. In the triadic name Artagnes Heracles Ares it is the first element that betokens the personification of the royal stock; it points in astral theology to Verethragna, the heavenly victorious helper of Ahura Mazda. The priestly status of the king, as well as the Persian garb of priests, indicates a similar emphasis.