הבדלים בין גרסאות בדף "Bossman 1979"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(דף חדש: מחקר מודרני B\מחקר מודרני ב <div dir="ltr" align="justify"> ''' Bossman, David. 1979. "EZRA'S MARRIAGE REFORM:ISRAEL REDEFINED". Biblical Theology Bulletin…)
 
מ
 
(9 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[מחקר מודרני B]]\[[מחקר מודרני ב]]
+
[[מחקר מודרני ב]] \ [[מחקר מודרני B]]
  
 
<div dir="ltr" align="justify">
 
<div dir="ltr" align="justify">
''' Bossman, David. 1979. "EZRA'S MARRIAGE REFORM:ISRAEL REDEFINED". Biblical Theology Bulletin:A Journal of Bible and Theology 9. PP. 32-38.'''
+
''' Bossman, David. 1979. "Ezra's Marriage Reform: Israel Redefind". Biblical Theology Bulletin:A Journal of Bible and Theology 9. pp. 32-38.'''
 
<div dir="rtl" align="justify">
 
<div dir="rtl" align="justify">
 
=סיכומים=
 
=סיכומים=
  
 +
עמ' 32: חוקרים רבים רואים בתקופת שיבת ציון את ראשית היהדות.
 +
 +
עמ' 33: ראוי לציון בקשר לזהות היהודית הוא החקיקה החדשה כנגד נישואי תערובת.
 +
 +
''' שלבים באיסור על נישואי התערובת'''
 +
 +
בוסמן מביא את דעתו של אפשטיין (Louis M. Epstein) שהאיסור על נישואי התערובת מבוסס על חמישה גורמים היסטוריים שונים:
 +
#המנהג הכללי של [http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%99%D7%94 אנדוגמיה].
 +
#יחסים רעים עם השבטים השכנים
 +
#אמונות דתיות שונות.
 +
#רצון הקהילה ליצור שוני ברור בינם לבין הסובבים אותם.
 +
#הצורך בשימור עצמי כשאתה מיעוט בקרב זרים.
 +
 +
עמ' 35:
 +
 +
'''הרפורמה של עזרא ו'זרע הקדש''''
 +
 +
מביא את ג'ון ברייט Bright, John. 1972. A History Israel Philadelphia
 +
 +
תיארוך זמנם של עזרא ונחמיה, ברייט מתארך את נחמיה לפני עזרא.
 +
 +
עמ' 36: לאחר קריאת התורה עזרא מתפנה לעניין הנשים הנכריות, ישנו כאן תיאור של מה שקורה בעזרא 9 נחמיה 9, שום דבר מעניין ומיוחד עד כה.
 +
 +
עמ' 37: עזרא בונה טיעון מדרשי שמוביל את שומעיו למסקנה אחת: דרושה רפורמה. (מוטי: פרשת הנשים הנכריות מדרש ההלכה הראשון?)
 +
 +
עמ' 38: עזרא והחזרה מהגלות כיציאת מצרים. כאן באה טענה קצת מוזרה לפיה עזרא לא התכוון לבצע את הרפורמה גם לגבי נשים נכריות, אין כאן לא הסבר ולא מקורות עליהן מתבסס הטיעון.
  
 
=הערות=
 
=הערות=
שורה 14: שורה 40:
  
 
= קישורים נוספים =
 
= קישורים נוספים =
 
+
ג
קישור למאמר ברשת [http://campus.houghton.edu/orgs/rel-phil/schultzweb/Ezra.htm כאן]
 

גרסה אחרונה מ־06:03, 5 ביולי 2010

מחקר מודרני ב \ מחקר מודרני B

Bossman, David. 1979. "Ezra's Marriage Reform: Israel Redefind". Biblical Theology Bulletin:A Journal of Bible and Theology 9. pp. 32-38.

סיכומים

עמ' 32: חוקרים רבים רואים בתקופת שיבת ציון את ראשית היהדות.

עמ' 33: ראוי לציון בקשר לזהות היהודית הוא החקיקה החדשה כנגד נישואי תערובת.

שלבים באיסור על נישואי התערובת

בוסמן מביא את דעתו של אפשטיין (Louis M. Epstein) שהאיסור על נישואי התערובת מבוסס על חמישה גורמים היסטוריים שונים:

  1. המנהג הכללי של אנדוגמיה.
  2. יחסים רעים עם השבטים השכנים
  3. אמונות דתיות שונות.
  4. רצון הקהילה ליצור שוני ברור בינם לבין הסובבים אותם.
  5. הצורך בשימור עצמי כשאתה מיעוט בקרב זרים.

עמ' 35:

הרפורמה של עזרא ו'זרע הקדש'

מביא את ג'ון ברייט Bright, John. 1972. A History Israel Philadelphia

תיארוך זמנם של עזרא ונחמיה, ברייט מתארך את נחמיה לפני עזרא.

עמ' 36: לאחר קריאת התורה עזרא מתפנה לעניין הנשים הנכריות, ישנו כאן תיאור של מה שקורה בעזרא 9 נחמיה 9, שום דבר מעניין ומיוחד עד כה.

עמ' 37: עזרא בונה טיעון מדרשי שמוביל את שומעיו למסקנה אחת: דרושה רפורמה. (מוטי: פרשת הנשים הנכריות מדרש ההלכה הראשון?)

עמ' 38: עזרא והחזרה מהגלות כיציאת מצרים. כאן באה טענה קצת מוזרה לפיה עזרא לא התכוון לבצע את הרפורמה גם לגבי נשים נכריות, אין כאן לא הסבר ולא מקורות עליהן מתבסס הטיעון.

הערות

נמצא בשימוש ב...

תשע מונותאיזם עבודה מסכמת מוטי נניקשוילי

קישורים נוספים

ג