Clines 1968

מתוך Amitay.haifa.ac.il
גרסה מ־09:04, 4 בספטמבר 2010 מאת Ronny Reshef (שיחה | תרומות) (דף חדש: מחקר מודרני ק / מחקר מודרני C <div dir="ltr" align="left"> '''Clines, D.J.A. “The Image of God in Man.” ''Tyndale Bulletin'' 19 (1968): 53-103.''' <div…)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

מחקר מודרני ק / מחקר מודרני C

Clines, D.J.A. “The Image of God in Man.” Tyndale Bulletin 19 (1968): 53-103.

סיכומים

(עמ' 57) יתכן שהפרשנות הראשונה של דימוי (האל) במונחים פיזיים הייתה זו של המקור הכהני (P), כשכתב ששת נולד "בדמותו כצלמו" של אדם.

בחירת המילים היא קריטית, בדמותו ולא בצלמו משום ששת לא היה בצלם אדם אלא רק כצלמו, כלומר, יש לפרש את בראשית ה', 1, 3 (1 בְּיוֹם, בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם, בִּדְמוּת אֱלֹהִים, עָשָׂה אֹתוֹ. 3 וַיְחִי אָדָם, שְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה, וַיּוֹלֶד בִּדְמוּתוֹ, כְּצַלְמוֹ; וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, שֵׁת. )לפי בראשית א' 26 ( וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; )ולא להפך.

הערות

הייתכן שהיפוך ה-ב' וה-כ' (בראשית א' בצלמנו כדמותינו, בראשית ה' בדמותו כצלמו) נועד לטשטש את אלוהותו של שת? ומדוע נעשה ולא אעשה? רוני רשף 09:04, 4 בספטמבר 2010 (UTC)

נמצא בשימוש ב...

אלכסנדר בבבלי תמיד

רוני רשף תשע ב סדנא למיומנויות מחקר - מטלה מסכמת

קישורים נוספים

ב