Clines 1968
Clines, D.J.A. “The Image of God in Man.” Tyndale Bulletin 19 (1968): 53-103.
תוכן עניינים
סיכומים
(עמ' 57) יתכן שהפרשנות הראשונה של דימוי (האל) במונחים פיזיים הייתה זו של המקור הכהני (P), כשכתב ששת נולד "בדמותו כצלמו" של אדם.
בחירת המילים היא קריטית, בדמותו ולא בצלמו משום ששת לא היה בצלם אדם אלא רק כצלמו, כלומר, יש לפרש את בראשית ה', 1, 3 (1 בְּיוֹם, בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם, בִּדְמוּת אֱלֹהִים, עָשָׂה אֹתוֹ. 3 וַיְחִי אָדָם, שְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה, וַיּוֹלֶד בִּדְמוּתוֹ, כְּצַלְמוֹ; וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, שֵׁת. )לפי בראשית א' 26 ( וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; )ולא להפך.
הערות
הייתכן שהיפוך ה-ב' וה-כ' (בראשית א' בצלמנו כדמותינו, בראשית ה' בדמותו כצלמו) נועד לטשטש את אלוהותו של שת? ומדוע נעשה ולא אעשה? רוני רשף 09:04, 4 בספטמבר 2010 (UTC)
נמצא בשימוש ב...
רוני רשף תשע ב סדנא למיומנויות מחקר - מטלה מסכמת
קישורים נוספים
ב