הבדלים בין גרסאות בדף "Temple-Slaves"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
שורה 1: שורה 1:
לפי אנציקלופדיה בריטניקה, Temple Slaves היו עבדים בשרות המדינה. הם שולבו המוסדות הדתיים בבבל, רומא ושאר תרבויות העולם העתיק. הם שרתו במקצועות מגוונים החל מכוהנת לשרת. [http://amitay.haifa.ac.il/index.php?title=Procopius פרוקופיוס] מציין בדיווחו על נוכחותם הניכרת של אותם Temple-Slaves במקדש הפגאני. דיווח דומה נמצא אצל [http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%95%D7%A1_%D7%9E%D7%A7%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%94 אאוזביוס], המדווח על פעולותיו של הקיסר קונסטנטיוס לסגור מקדשים פגאניים בערים הפניקיות אפקה (Aphaca) והליופוליס (Heliopolis – Baalbek). לפי אאוזביוס, חיי קונסטנטין 3.55, מצוין שאותם Temple-Slaves שמשו כחלק מפולחן מיני ולכן מתאימות להגדרה קדשים וקדשות, או זנות קדושה (Sacred Prostitution). בחיי קונסטנטין 3.58, אאזוביוס מדגיש שהמעשים המיניים שנעשו במקדשים אלה הם שעוררו את חמת זעמו ומשכו את תשומת ליבו.&nbsp;קונסטנטינוס פקד להשמדת המקדש, ואיים להעניש את כל מי שימשיך לקיים פולחן זה.<br>אמנם פרוקופיוס לא מציין איזו סוג של מטלה מילאו אותם Temple-Slaves, אבל סביר להניח שהםו עסקו באותו פולחן פגאני עתיק. הזנות הקדושה לא הייתה זרה לאנשי יוון, על אף שהיא רווחה רק בשולי החברה היוונית, במקומות כמו סיציליה, קפריסין, פונתוס וקפאדוקיה, אך לא רק. בעיר קורינת', במקדש אפרודיטה שוכנו מספר רב של משרתים עבדים בתקופה הקלאסית. בשנת 464 לפנה"ס אדם ששמו [http://en.wikipedia.org/wiki/Xenophon Xenophon], אזרח קורינתי, שזכה במרוץ pentathlon במשחקים האולימפיים, הקדיש מאה ילדות צעירות למקדש של האלה כאות הודיה. זה מגיע משירו של [http://en.wikipedia.org/wiki/Pindar פינדר] Fragment 122.&nbsp;:"the very welcoming girls, servents of Peitho and luxurious Corinth". עדות נוספת על תפקידם של&nbsp;ה-Temple-Slaves במקדש אפרודיטה מספק לנו [http://en.wikipedia.org/wiki/Strabo סטראבו&nbsp;(Strabo,Geographia 8.6.20]), המציין במפורש שTemple-Slaves היו קדשות.<br>[http://en.wikipedia.org/wiki/Herodotus הרודוטוס] כתב על תופעת הזנות במקדשי אפרודיטה בבל, כל אישה מקומית היתה צריכה לשבת במקדש של אפרודיטה ו"לארח" עוברי אורח זרים.([http://www.sacred-texts.com/cla/hh/hh1190.htm Histories 1.199)]<br>קיימת גם מילה המגדירה את הערך הזה ביוונית[http://www.oxfordreference.com/views/ENTRY.html?entry=t111.e3089&srn=2&ssid=1115325673#FIRSTHIT hierodouloi ]שמשמעותה היא עבדים של ישות קדושה.  
+
בעת העתיקה ה-Temple Slaves היו עבדים בשרות המדינה. במסגרת זו הם שולבו במוסדות דתיים בערים מפורסמות כגון בבל, רומא וכו'. הם שרתו במקצועות מגוונים החל מכוהנת ועד לתפקיד שרת ומנקה. אפילו קיימת מילה יוונית לתפקיד זה - Hierodouloi - שמשמעותה המילולית היט עבדים של ישות קדושה. [http://amitay.haifa.ac.il/index.php?title=Procopius פרוקופיוס] מציין בדיווחו על נוכחותם הניכרת של אותם Temple-Slaves במקדש הפגאני. דיווח דומה נמצא אצל [http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%95%D7%A1_%D7%9E%D7%A7%D7%99%D7%A1%D7%A8%D7%99%D7%94 אאוזביוס], המדווח על פעולותיו של הקיסר קונסטנטיוס לסגור מקדשים פגאניים בערים הפניקיות אפקה (Aphaca) והליופוליס (Heliopolis – Baalbek). לפי אאוזביוס, ''חיי קונסטנטין ''3.55, מצוין שאותם Temple-Slaves שמשו כחלק מפולחן מיני ולכן הם תואמים לאותם קדשים וקדשות או זנות קדושה (Sacred Prostitution). ב''חיי קונסטנטין'' 3.58, אאזוביוס מדגיש שהפולחן המיני שהתקיים במקדשים אלה הוא שמשך את תשומת ליבו של קונסטנטניוס ולבסוף גם את זעמו.&nbsp;קונסטנטינוס הורה על השמדת המקדש, ואיים להעניש את כל מי שימשיך לקיים פולחן זה.<br>&nbsp;&nbsp;&nbsp; אמנם פרוקופיוס לא מציין איזו סוג של מטלה מילאו אותם Temple-Slaves, אבל סביר להניח שהם עסקו באותו פולחן פגאני עתיק. זאת מכיוון שהזנות הקדושה לא הייתה זרה לאנשי יוון, למרות שברוב המקרים היא רווחה רק בשולי החברה היוונית, במקומות כמו סיציליה, קפריסין, פונתוס וקפאדוקיה, אך לא רק. בעיר קורינת', עיר&nbsp; השוכנת בליבה של יוון, התקיים פולחן מיני מסוג זה במקדש אפרודיטה,&nbsp; ולכן שוכנו בו מספר רב של Temple-Slaves בתקופה הקלאסית. בשנת 464 לפנה"ס אדם ששמו [http://en.wikipedia.org/wiki/Xenophon Xenophon], אזרח קורינתי, אשא זכה במרוץ pentathlon במשחקים האולימפיים, הקדיש מאה ילדות צעירות למקדש של האלה כאות הודיה. עדות זו מגיעה אלינו משירו של [http://en.wikipedia.org/wiki/Pindar פינדר], Fragmenst 122, בזכות אותו אלוף אולימפי. עדות נוספת על תפקידם של&nbsp;ה-Temple-Slaves במקדש אפרודיטה מספק לנו [http://en.wikipedia.org/wiki/Strabo סטראבו&nbsp;(Strabo,Geographia 8.6.20]), המציין במפורש שTemple-Slaves היו קדשות.<br>[http://en.wikipedia.org/wiki/Herodotus הרודוטוס] כתב על תופעת הזנות במקדשי אפרודיטה בבבל, כשכל אישה מקומית היתה צריכה לשבת במקדש של אפרודיטה ו"לארח" עוברי אורח זרים.([http://www.sacred-texts.com/cla/hh/hh1190.htm Histories 1.199)].המילה היוונית [http://www.oxfordreference.com/views/ENTRY.html?entry=t111.e3089&srn=2&ssid=1115325673#FIRSTHIT hierodouloi ]שמשמעותה היא עבדים של ישות קדושה.  
  
<br>
+
<br>  
  
== ביבליוגרפיה ==
+
== ביבליוגרפיה ==

גרסה מ־20:34, 27 באוקטובר 2009

בעת העתיקה ה-Temple Slaves היו עבדים בשרות המדינה. במסגרת זו הם שולבו במוסדות דתיים בערים מפורסמות כגון בבל, רומא וכו'. הם שרתו במקצועות מגוונים החל מכוהנת ועד לתפקיד שרת ומנקה. אפילו קיימת מילה יוונית לתפקיד זה - Hierodouloi - שמשמעותה המילולית היט עבדים של ישות קדושה. פרוקופיוס מציין בדיווחו על נוכחותם הניכרת של אותם Temple-Slaves במקדש הפגאני. דיווח דומה נמצא אצל אאוזביוס, המדווח על פעולותיו של הקיסר קונסטנטיוס לסגור מקדשים פגאניים בערים הפניקיות אפקה (Aphaca) והליופוליס (Heliopolis – Baalbek). לפי אאוזביוס, חיי קונסטנטין 3.55, מצוין שאותם Temple-Slaves שמשו כחלק מפולחן מיני ולכן הם תואמים לאותם קדשים וקדשות או זנות קדושה (Sacred Prostitution). בחיי קונסטנטין 3.58, אאזוביוס מדגיש שהפולחן המיני שהתקיים במקדשים אלה הוא שמשך את תשומת ליבו של קונסטנטניוס ולבסוף גם את זעמו. קונסטנטינוס הורה על השמדת המקדש, ואיים להעניש את כל מי שימשיך לקיים פולחן זה.
    אמנם פרוקופיוס לא מציין איזו סוג של מטלה מילאו אותם Temple-Slaves, אבל סביר להניח שהם עסקו באותו פולחן פגאני עתיק. זאת מכיוון שהזנות הקדושה לא הייתה זרה לאנשי יוון, למרות שברוב המקרים היא רווחה רק בשולי החברה היוונית, במקומות כמו סיציליה, קפריסין, פונתוס וקפאדוקיה, אך לא רק. בעיר קורינת', עיר  השוכנת בליבה של יוון, התקיים פולחן מיני מסוג זה במקדש אפרודיטה,  ולכן שוכנו בו מספר רב של Temple-Slaves בתקופה הקלאסית. בשנת 464 לפנה"ס אדם ששמו Xenophon, אזרח קורינתי, אשא זכה במרוץ pentathlon במשחקים האולימפיים, הקדיש מאה ילדות צעירות למקדש של האלה כאות הודיה. עדות זו מגיעה אלינו משירו של פינדר, Fragmenst 122, בזכות אותו אלוף אולימפי. עדות נוספת על תפקידם של ה-Temple-Slaves במקדש אפרודיטה מספק לנו סטראבו (Strabo,Geographia 8.6.20), המציין במפורש שTemple-Slaves היו קדשות.
הרודוטוס כתב על תופעת הזנות במקדשי אפרודיטה בבבל, כשכל אישה מקומית היתה צריכה לשבת במקדש של אפרודיטה ו"לארח" עוברי אורח זרים.(Histories 1.199).המילה היוונית hierodouloi שמשמעותה היא עבדים של ישות קדושה.


ביבליוגרפיה