הבדלים בין גרסאות בדף "Temple-Slaves"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(לקריאה נוספת)
שורה 3: שורה 3:
 
== לקריאה נוספת<br>  ==
 
== לקריאה נוספת<br>  ==
  
Budin, Stephanie L. 2008. ''The Myth of Sacred Prostitutuin in Antiquity''. Cambridge: Cambridg Univrcity Press.<br>על אף שטענתה המרכזית של בודין היא שזנות קדושה היא רק מיתוס, היא מרכזת בספרה את כל המקורות העתיקים שציינו תופעה זו, למשל הרודוטוס, ולריוס מקסימוס, סטראבו וכו'.<br>
+
*Budin, Stephanie L. 2008. ''The Myth of Sacred Prostitutuin in Antiquity''. Cambridge: Cambridg Univrcity Press.
  
Evans, Hilary. 1979. ''Harlots, Whores &amp; Hookers: A History of Prostitution''. New York: Taplinger Publishing Company.<br>אוונס מציינת את הפולחן לאפרודיטה שנעשה בקורנית' במסגרת מחקרה אחרי גלגול תופעת הזנות בהיסטוריה.<br>Qualls-Corbett, Nancy. 1988. ''The Sacred Postitue: Eternal Aspet of the Feminie''. Tronto: Inner City Books.<br>הפרק ראשון בספר זה עוסק ברקע ההיסטורי לזנות קדושה, המקורות, הפולחן ודעיכתו.<br>Scot, George R. 1976. ''A History of Prostitution from Antiquity to the Present Day''. London: T. Werner Laurie Ltd.<br>אף הוא מספק רקע היסטורי לזנות קדושה ,כולל זנות בהקשר דתי ואף בזנות בתנ"ך.<br><br>
+
על אף שטענתה המרכזית של בודין היא שזנות קדושה היא רק מיתוס, היא מרכזת בספרה את כל המקורות העתיקים שציינו תופעה זו, כמו למשל הרודוטוס, ולריוס מקסימוס, סטראבו וכו'.<br>
 +
 
 +
*Evans, Hilary. 1979. ''Harlots, Whores &amp; Hookers: A History of Prostitution''. New York: Taplinger Publishing Company.
 +
 
 +
אוונס מציינת את הפולחן לאפרודיטה שנעשה בקורhנת' במסגרת מחקרה אחרי גלגול תופעת הזנות בהיסטוריה.<br>
 +
 
 +
*Qualls-Corbett, Nancy. 1988. ''The Sacred Postitue: Eternal Aspet of the Feminie''. Tronto: Inner City Books.
 +
 
 +
הפרק ראשון בספר זה עוסק ברקע ההיסטורי לזנות קדושה, המקורות, הפולחן ודעיכתו.<br>
 +
 
 +
*Scot, George R. 1976. ''A History of Prostitution from Antiquity to the Present Day''. London: T. Werner Laurie Ltd.
 +
 
 +
אף הוא מספק רקע היסטורי לזנות קדושה ,כולל זנות בהקשר דתי ואף בזנות בתנ"ך.<br><br>

גרסה מ־21:02, 27 באוקטובר 2009

בעת העתיקה ה-Temple Slaves היו עבדים בשרות המדינה. במסגרת זו הם שולבו במוסדות דתיים בערים מפורסמות כגון בבל, רומא וכו' ושרתו במקצועות מגוונים החל מכוהנת ועד לתפקיד שרת ומנקה. אפילו קיימת מילה יוונית לתפקיד זה - Hierodouloi - שמשמעותה המילולית היט עבדים של ישות קדושה. פרוקופיוס מציין בדיווחו על נוכחותם הניכרת של אותם Temple-Slaves במקדש הפגאני שאותו טורח לטהר יוסטיניאנוס הראשון. דיווח דומה נמצא אצל אאוזביוס, המדווח על פעולותיו של הקיסר קונסטנטיוס הראשון לסגור מקדשים פגאניים בערים הפניקיות אפקה (Aphaca) והליופוליס (Heliopolis – Baalbek). לפי אאוזביוס, חיי קונסטנטין 3.55, מצוין שאותם Temple-Slaves שמשו כחלק מפולחן מיני ולכן הם תואמים לאותם קדשים וקדשות או זנות קדושה (Sacred Prostitution). בחיי קונסטנטין 3.58, אאזוביוס מדגיש שהפולחן המיני שהתקיים במקדשים אלה הוא שמשך את תשומת ליבו של קונסטנטניוס ולבסוף גם את זעמו. קונסטנטינוס הורה על השמדת המקדש, ואיים להעניש את כל מי שימשיך לקיים פולחן זה.
    אמנם פרוקופיוס לא מציין איזו סוג של מטלה מילאו אותם Temple-Slaves, אבל סביר להניח שהם עסקו באותו פולחן פגאני עתיק. זאת מכיוון שהזנות הקדושה לא הייתה זרה לאנשי יוון, למרות שברוב המקרים היא רווחה רק בשולי החברה היוונית, במקומות כמו סיציליה, קפריסין, פונתוס וקפאדוקיה, אך לא רק. בעיר קורינת', עיר  השוכנת בליבה של יוון, התקיים פולחן מיני מסוג זה במקדש אפרודיטה,  ולכן שוכנו בו מספר רב של Temple-Slaves בתקופה הקלאסית. בשנת 464 לפנה"ס אדם ששמו Xenophon, אזרח קורינתי, אשא זכה במרוץ pentathlon במשחקים האולימפיים, הקדיש מאה ילדות צעירות למקדש של האלה כאות הודיה. עדות זו מגיעה אלינו משירו של פינדר, Fragmenst 122, המהלל את ניצחונו של אותו אלוף אולימפי. עדות נוספת על תפקידם של ה-Temple-Slaves במקדש אפרודיטה מספק לנו סטראבו (Strabo,Geographia 8.6.20), המציין במפורש שTemple-Slaves היו קדשות.
הרודוטוס כתב על תופעת הזנות במקדשי אפרודיטה בבבל, כשכל אישה מקומית היתה צריכה לשבת במקדש של אפרודיטה ו"לארח" עוברי אורח זרים.(Histories 1.199).

לקריאה נוספת

  • Budin, Stephanie L. 2008. The Myth of Sacred Prostitutuin in Antiquity. Cambridge: Cambridg Univrcity Press.

על אף שטענתה המרכזית של בודין היא שזנות קדושה היא רק מיתוס, היא מרכזת בספרה את כל המקורות העתיקים שציינו תופעה זו, כמו למשל הרודוטוס, ולריוס מקסימוס, סטראבו וכו'.

  • Evans, Hilary. 1979. Harlots, Whores & Hookers: A History of Prostitution. New York: Taplinger Publishing Company.

אוונס מציינת את הפולחן לאפרודיטה שנעשה בקורhנת' במסגרת מחקרה אחרי גלגול תופעת הזנות בהיסטוריה.

  • Qualls-Corbett, Nancy. 1988. The Sacred Postitue: Eternal Aspet of the Feminie. Tronto: Inner City Books.

הפרק ראשון בספר זה עוסק ברקע ההיסטורי לזנות קדושה, המקורות, הפולחן ודעיכתו.

  • Scot, George R. 1976. A History of Prostitution from Antiquity to the Present Day. London: T. Werner Laurie Ltd.

אף הוא מספק רקע היסטורי לזנות קדושה ,כולל זנות בהקשר דתי ואף בזנות בתנ"ך.